tisdag 13 juli 2010

Smultronställe

 

Idag  har vi badat vid ett av våra smultronställen. Det ligger på ett hemligt ställe. Där kan man bada naken och bara vara. Efter några timmar tonade väntade åskmoln upp och vi åkte hem. Hann dock grilla och mumsa glass innan regnet kom.

Känner mig trött och orkeslös idag. Har sovit så illa i flera nätter nu, mest pga värmen. Vart ska man ta vägen lixom? Sen finns det ju vissa smarto till grannar som startar gräsklipparen vid 5:50 om  mornarna för att få det gjort innan det blir varmt eller kanske bara för att väcka folk? Alla kanske inte är så morgonpigga efter att ha legat och svettats hela nätterna, eler det kanske är just det man är?

Här kommer dagen i bilder;

 

P7130087

P7130093

P7130091

P7130103

P7130106P7130088

P7130098

Maken satte sig just i bilen för att åka och möta upp R och gå på bio. Lite fuskigt är det allt, men jag har ju fått mina kvällar jag med :) Lika bra att snart ta tag i läggningen då stora E inte vill sova, så jag har att vänta mig en seg kväll med bråk och långa timmar. Hon brukar somna runt 21:30. Hoppas detta går över tills jag börjar skolan för jag måste ha kvällarna till att plugga på.

Ha en fin tisdagskväll!

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Mysigt med ett sådant ställe!:)
Här har barnen också vänt på dygnet och jag tror inte de somnat innan halv elva de senaste veckorna. Brukar ta någon vecka innan man är inne i rutinerna igen till hösten.
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt ställe. Så skönt att kunna få njuta och bara vara. Hoppas att du får en fortsatt bra sommar.
Kram Ullis