fredag 14 augusti 2009

Vi har blivit tält-människor...

   

I tisdags packade vi bilen full och åkte mot Halmstad, eftersom vädret var risigt på morgonen bokade vi hotell. Men allt eftersom dagen gick med ett besök i Halmstad med allt var det innebar blev vädret bättre och vi bokade en stuga på campingen istället. När vi kom fram till campingen på kvällen kände vi att tältet faktiskt lockade mer så det blev en mys-natt där istället. Men hu vad det blåste!! Jag vågade inte sova för att jag var rädd att nått skulle fara iväg och vi helst plötsligt skulle ligga där utan regnskydd....

Dagen därpå fyllde maken år (hurra, hurra!) och vi åkte till Äventyrslandet och hade en härlig dag med mycket karusellåk, lek och bad. Det blev en hel del loppisbesök längs vägen med, vi fick några roliga saker med oss hem :)

P8110241

P8110237P8120252P8120251

P8120247 P8120248

Tjejerna red på häst för första gången och det var väl egentligen lilla E som tyckte det var roligast. (Jag hoppas inte de blir hästintresserade för då blir det jobbigt....)

Idag var min sista arbetsdag för den här sommaren, har blandade känslor faktiskt, trist att lämna men skönt med lite ledigt nu innan skolan.

Nästa vecka drar vi tillbaka till Gränna/Visingsö/Vadstena, ska tälta några dagar och cykla lite,  och vädret skulle ju bli fint så det ser vi fram emot. Vi suger ut det sista av sommaren ;)

I mån blir det Josefinas 25års fest, hej å hå och trevlig helg! :)

Kramar Karolina!

3 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt att tälta. Man måste ju passa på när det inte regnar. Hoppas att du får vara lite ledig nu då innan du börjar i skolan igen.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Vecka - Vecka sa...

Länge sedan jag varit här hos dig! Vilken mysig tältutfärd ni varit på!

Ha det bra i skolan sen!

Kram, Lotta

Unn sa...

Om de blir det kan de få peta på mitt kräk med tiden ;)