tisdag 28 september 2010

Jag ska måla hela världen…..

 

Har fått tillbaka lite energi och inspiration till att fixa och måla. Så först gav jag mig på barnens skrivbord, stol och hästen från ikea.

 

P9200073

Det blev genast mer  inbjudande till att måla och pyssla.

P9280081

Ära vara Gud i höjden, skåpet har jag gjort i slöjden. Det har legat på vinden sen vi flyttade hit men har äntligen fått sin plats och funktion.

P9280082

Sen har vi varit på desperat jakt efter någon ny möbel till TV:n, de två byrårerna vi hade från IKEA var fallfärdiga på alla sätt och vis. Det kanske inte var min dröm-möbel som jag sprang på, ful-furu lixom… såg dock lite potential i skåpet, dessutom var det fräscht och man kunde ha DVD/boxer i skåpet så man slipper se det.

Innan;

P9220074

Efter;

P9280083

P9280085

Passade på att måla om en ful stol som legat gömd i källaren, den är fortfarande rätt ful men med lite svart färg känns den ok. Hästen har ju blivit vit och fått brillor med :)

P9280086

Bjuder även på lite bilder från helgens utflykt, nämligen Göteborg.

P9240075

P9240077

P9250080

P9250079

P9250078

 

Vi shoppade lite på stan sen blev det Liseberg. Under lördagen besökte vi Universeeum samt Bokmässan. Kom på att mässan inte är nått för mig så det var sista gången för min del… Vi hade en jättebra helg men Ella har ju fått höstblåsor som sätter sig på händer, fötter och i munnen och gör fruktansvärt ont, speciellt de i munnen. Stackarn har knappt kunnat äta på över 1 vecka, vi försöker lindra med flytande alvedon och munblåsespray men det funkar ingen vidare. Vi har en mycket ledsen Ella här hemma.

När vi köre hem från GBG på lördagskvällen körde vi även på en stor grävling som slog sönder vissa delar av fronten. Inte kul, 10 mil hemifrån på en motorväg… Det blev till att ta oss till närmsta mack och tejpa upp det som hängde och sedan  försöka ta oss hem.  Tänker att man får vara glad att det inte var en älg eller nått… Men det innebär ju ändå bekymmer för oss då vi är beroende av att ha två bilar. Nu ska den in på lagning nästa vecka och som tur väl tar vårt försäkringsbolag hand om allt. Nu är man tacksam över alla hiskiliga pengar man betalar dit varje månad…

På fredag har jag tenta i statestik och det gör mig inte på nån vidare bra humör heller. Men snart fyller vår stora tjej 6 år och det ska vi fira med pompa och ståt!

Kram från mig!

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jösses, vad du målar! Men bra blir det!:)
Kul ni verkar ha haft det i Göteborg, men tråkigt med bilen. Men som du skriver, tur att det inte blev värre.
Lycka till med tentan!
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att kunna förändra med färg. TVskåpet blev ju hur fint som helst. Tur att allt gick bra, bilar går ju att fixa.
Önskar dig en fortsatt trevlig helg!
Kram Ullis