torsdag 14 maj 2009

Men det var ju inte mitt fel...

 

"Jag ber om ursäkt! Hur mår du, har du ont någonstans? Aaa det där, det är en... plåtskada. Det är bara pengar."

Så sa han som körde på mig i igår. Nee, där tog han sig nog lite fel. Jaga försäkringsbolag, vidarekopplad 3 gånger, köa, ett annat försäkringsbolag tar över och sen ytterligare ett. Va? Vem lagar skadan på bilen, på mig? Lämna in bilen för inspektion, den får sin dom, och en tid för att bli lagad. Jaga hyrbil, vem betalar? Ringa AVIS. Ringa försäkringsbolag igen, jag fattade inte, vi har ju inte ens detta försäkringsbolaget! Vagnskadegaranti 3 år. En gång till tack, jag är förvirrad. "Men Karolina, vad är det du inte förstår, vad är det för papper du yrar om?" De där man fyller i när olyckan händer. "Nä, jag tror inte det behövs, det ser bra ut här." Var ser det bra ut?

Ringa sjukan, undersökningar,  dokumentering för framtida besvär, smärtstillande. Köra bil fram o tillbaka, jag tittar mer i backspegeln nu än jag nånsin gjort. Rädslan för att någon ska missa min inbromsning gnagar varje gång jag lägger foten på bromsen. Snälla se mig! Nacken värker och jag hoppas verkligen det går över, trots att jag hamnde i en värre bilolycka förra gången känns det mer nu. Nu är det bara att avvakta, på allt.

 

Hoppas eran onsdagvar bättre än mig. Nu ska jag på sommarfest på dagis, njuta och glömma allt elände för en stund.

Kramar K!

11 kommentarer:

fia sa...

Usch! världen måste vara rädd om dig rara fina.

var "där" idag och allt såg bra ut. så skönt. nästa vecka går första tiden ut å jag känner mig lugnare än på länge. hoppas nu!

saknar dig.

Grodmamman sa...

Stackare! Hoppas verkligen inte att du får bestående men av olyckan. Sedan är det ju alltid en himla massa jobb när man ska ha med försäkringsbolag att göra. Hoppas att allt löser sig till det bästa!:)
Kram

Anonym sa...

Gumman lilla! Du skulle verkligen gjort något "evil" mot aset som körde på dig.. :( Jaja, får verkligen hoppas att allt löser sig och att din värk försvinner så fort som möjligt. :)
Älskar dig!! Kram!

Lina sa...

Hej!
Men oj, hoppas att allt är bra med dig, och att nacken känns bättre!!!


Ja, de är så mycket trassel kring att bli påkörd eller köra på nåt som maken gjorde på motorvägen, en döckbit. Den slog sönder underredet på bilen, polisen kom men dokumenterade inte olyckan. Försäkringen trassalde. Ingen hyrbil...vi fick köpa en liten skruttig fiesta under tiden processen pågick...

Må så gott & sköt om dig! Kram, Lina

Isabelle sa...

Men fy! hemskt! lider verkligen med dig gumman! usch...hur är det med nacken? värker den mycket eller? kramar! /bella gbg.

HUSnrNIO sa...

Usch det där lät inte bra. Hoppas du slipper långvarig smärta.

HUSnrNIO sa...

Usch det där lät inte bra. Hoppas du slipper långvarig smärta.

Ullis/Leva på landet sa...

Så tråkigt att du har blivit påkörd. Låter inte kul att du går omkring och har ont. Hopps verkligen att allt löser sig med dig och med bilen tillslut.

Ha det bra!
Kram Ullis

Nicole sa...

Å nej vilken otur! Hoppas att smärtan i nacken går om! Å allt pappersjobb och ringande sen, men det är ingenting i jämförelse med värk i alla fall!

Hoppas att det går om och att du får njuta av den härliga sommaren som ligger framför oss!

Anna sa...

Otäckt hur mår du nu då gumman? kram anna

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men usch så trist!!! Hoppas du mår bra i eländet...min oäkta hälft fick en whiplash för sju år sedan och den spökar då och då.

Ta hand om dig
Kram Annica