söndag 10 maj 2009

Uteprojekt.

 P4260192 P4260194

P4280202P4280206P4280207P5060275P5090285

Ja, det känns nästan som om man bor ute. När vädret var så fint passade vi på att cykla och ta med picknick (fast då vek sig Johannes cykel på mitten och det var bara att gå hem). Så nu är vi på cykeljakt. Vi gick till stranden och byggde sandslott, med gummistövlarna på. Det var varmt länge, och man blev lite bortskämd. Men sen kom regnet och då satte vi potatis, plantor och la stan i rabatten. Vårt senaste projekt är att gräva upp de största stenbumlingrna som gömmer sig under marken.  Ni kan se på den sista bilden att det knappt inte växer nåt gräs (vi tog ju bort den stora grusgången som var där när vi flyttade hit och la jord och sådde gräs). Så nu gör vi väl om det kan man säga... Hoppas på en grönare gräsmatta denna gången.

Barnen är småkrassliga, förkylning och krupp-hosta står på menyn. Men idag packar vi korgen och åker till Östregård en sväng på kvällen. Jag hoppas folk skingrat sig då, sist jag var där var det kaos. Vi fick köa en halvtimme för att ens komma in på loppisen! Jag lovade mig själv att aldrig åka dit igen, åtminstånde inte när de öppnar för då skjuter de ett startskott och folk SPRINGER in och bara kastar sig över sakerna. Är det nån sport med det hela eller är det bara desperata?

Hoppas helgen varit bra hos er alla!

Jättekram från K!

5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Har grejat i trädgården idag och det var riktigt rofyllt!:)
Visst hann man med att bli bortskämd med det fina vädret, men nu när det regnat så blev det ju så grönt och fint överallt!
Ha en bra vecka!
Kram

Vecka - Vecka sa...

Hej!
Länge sen jag varit här!
Vilka härliga vårbilder!

Kram,Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt att kunna vara ute så mycket. Vi har inte haft så bra väder. Igår var det sol men blåste storm och idag har det regnat några gånger. Hoppas att ni får ordning på er gräsmatta.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Visst är det härligt nu, även om det här hos oss regnar lite då och då... Våren är ju här och sommaren är i antågande och jag blir så glad av sol och blommor som växer!

Ha det gott
Kram Annica

Lina sa...

Hej!
Hoppas allt är bra med dig! Nu var de ett tag sen jag kikade in sist...tiden går så himla fort! Jag fattar inte att vi redan hunnit med halva maj redan, vart tar tiden vägen???

Vilka härliga bilder du visar...dina små tjejer är så söta!

Ja, visst är de härligt att kunna vara ute så mycket nu...I söndags var vi ute från morgon till kväll och jösses va trötta vi var!

Må så gott & ha en fortsatt bra vecka! Kramar, Lina