torsdag 4 juni 2009

25 år har gått..........

 

För 25 år sedan höll min mamma en nyfödd, röd liten kinesliknande unge i sin famn. Jag tror inte hon insåg i det ögonblicket att hon blivit tilldelad den mest envisaste ungen i södra Sverige.

För 20 år dedan blev jag storasyster, jag fick en söt lillebror som blev mitt projekt "styra, domdera och uppfostra"- stackarn inte konstigt att han är som han är idag, haha!

För 15 år sedan var jag 10, då har jag mest minnen från födelsdagskalas i blommig klänning, lekar med kusiner, dockor och roligheter.

För 10 år sedan körde jag och Becca landet runt med våra moppar, de kommande 5 åren var bland de bästa i mitt liv, bara lycka och bekymmerslösa dagar trots att jag var tonåring. Jag fick se, uppleva och förstå så mycket då.

Men för 5 år sedan fick jag uppleva den största och finaste stunden i mitt liv - när jag blev mamma för första gången. Då tog livet en helt ny vändning och jag fick äntligen uppleva lyckan med att ha en egen familj.

Såhär är jag nu idag, 25 år, tycker dagen känns som vilken dag som helst. Jag känner att jag ramlat över gränsen för att vara närmare 30 än 20. Igår insåg jag att man slösar på sina dagar för mycket, jag vill få ut mer och njuta ännu mer av att ha fått en stund här på jorden.

Tack alla ni som finns i mitt liv och förgyller det. Längtar tills lördag då jag får träffa er jag älskar mest och på måndag då jag får fira livet med de som betyder mest.

Avslutar med en bild på mig och Emmy, jag minns att vi var i Jönköping på utflykt den här dagen.

Nov11_03

 

Mycket kärlek från er Karro!

9 kommentarer:

fia sa...

åh. underbar text.
kärlek å grattis till dig min vän.
puss*

Grodmamman sa...

Stort grattis!
Härlig läsning också!:)
Kram

Anonym sa...

Åh, va gulligt skriver gumman. :) Ett stort grattis på dig igen och fanken va vi ska festa gärnet på Lördag! Älskar dig mest!! Kram Becca!

Anna sa...

Grattis på födelsedagen! vad fin text du skrivit kom nästan en tår. kram anna

Lina sa...

Hej!
Skickar 2 STORA grattiskrmar, en till födelsedagen och en till er allta första bröllopsdag!

Må så gott & trevlig helg!
Kramar, Lina

Anonym sa...

Vad fint du skriver, man får ju ta sig en funderare över hur man använder tiden :-) Jätte fint skrivet som sagt!! :-) KRAMAR, lindgren-jonsson

Pixi sa...

Ja vackert skrivet o glatt ,sånt e viktigt att dela med sej av glädje oxå !Ett stort GRATTIS Till dej min vän! kram kram =)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken fin kärleksförklaring!

Ha en härlig helg
Kram Annica

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis i efterskott. Så fint du har skrivit. Man blir nästan rörd när man läser det.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis