onsdag 3 juni 2009

Överraskningen...

 

Igår åkte vi på en överraskningsutflykt. Maken packade godaste picknicken med grillad kyckling, smörgås, jordgubbar, choklad och champagne.  Jag fick bara reda på att det skulle ta ca en timme att åka och att vi skulle vara ute hela dagen.

Efter  1 tim och 40 min är vi framme. "Ehhh...? är det det HÄR!?" skrattar maken lite nervöst.Vi har redan åkt förbi Mariannelund, Vimmerby, Astrid Lindgrens värd och jag undrar vad det kan finns kvar som är nått att se? 

Vi kliver in i nått som en gång varit en restaurang, den stora entrén är för längesedan nerlagd. Det ser spöklikt ut. Vi betalar och inser att det är vi och 4 pensionärer som hittat hit. Antagligen har det oxå googlat på "utflykter" och av alla träffar blev  utflyktsmålet "Lilla Landet". 

Vi ser hur åskmolnen tonar upp sig och inser att om barnen ska hinna bada  i "barnbadet" så får nog gå dit först. Emmy slänger av sig tröjan men hejdar sig, "nej, jag vill nog inte bada...." Tack gode gud för det, för "barnbadet" var mer en grön ankdam och jag vill inte ha smittade barn med nån konstig ank-dams-sjukdom.

Nej, nu ska inte bara klaga. Ungarna hade hur kul som helst bland alla fina lekstugor och roliga lekar. För det var ett miniland med ett hus som representerade varje län. Man lixom vandrade igenom hela Sverige. Men det var underbart fina hus, jag hittade många av mina drömhus här. Ja, lite försmå då...

P6020307P6020311

P6020310

P6020313

Titta vilken vacker ren.... den känns inte alls sliten. Men det var här nånstans i lappland, med samemusiken i bakgrunden vi bestämde att vi ska åka till Lappland när jag fyller 30, vandra i fjällen, bo i en liten hydda, se renarna.... för när jag var liten ville jag gifta mig med en same. Jag ville lära mig sjunga som de gör där, leva ett enkelt liv med renarna som husdjur :)

På vägen hem stannade vi även i Vimmerby och kikade lite. Det var en lyckad dag även om just målet kanske var lite skabbigt (tänk er ölandsdjurpark fast här jobbar det en person i kassan, ingen som ser om eller sköter stället, allt var igenvuxet och mycket var söndrigt och hemskt slitet)

På fredag är det sista tentan för terminen, sen väntar det 25 års fest i helgen. Tjohooo!

Kram på er alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahahaha! ASG! Ja, det var en mycket vacker ren. :P Fan vilket skabbigt ställe. :P Men det verkade ju lite småroligt ändå.. :)
Fy sjutton va roligt vi ska ha i helgen pullan!! :) Kan knappt vänta! XD
Kraaam!