söndag 19 juli 2009

I en 4:a årings värld...

Idag har vi bakat diverse kakor och sen tog vi en tripp till Östregård och inhandlade lite ramar som jag ska måla och göra en fotovägg av. Har precis fått hem en rejält bunt med framkallade bilder och förstoringar från Fujidirekt, hur billiga som helst!

P7190221

Stora E håller på och lära sig cykla, det går framåt varje dag men idag regnade det så vi stannade inne och hon byggde några flygplan av lego. Ja, typ terapi. Toaletterna var viktiga ( hon fick ju spelet på plygplanet när hon såg hur små och hemska de var, så hon började skrika och hade värsta ångestattacken) Sen var det ju det där med säkerheten, under halva resan satt hon med affischen om hur man skulle gå till väga om en nödsituation skulle uppstå. Här hemma störtar planen hejvilt och passagerarna knyter sina västar och glider ut på vingen. Lek är ett bra sätt att bekanta sig med sin rädsla...

P7190224

Hon har börjat med lite knepigare frågor oxå, igårkväll var hon rädd för dinosaurier och jag berättade att de inte fanns längre, de dog innan männsikan kom. Självklart kommer frågan;

"Men... vart kom den allra första bebisen ifrån?"

"Tja... det finns väl flera teoerier, en är att Gud skapde en man och en kvinna och en annan är att vi har utvecklats, från typ organism till apa..." 

Hon spärrade upp sina ögon och började asgarva.

 P6130014

Skönaste flinet idag! :)

I mån blir det dagis för första gången på hela sommaren. Jag ska jobba 4 veckor nu och sen blir det lite ledigt till innan skolan startar. Hjälp vart tog sommaren vägen??

Ta hand om varandra!

7 kommentarer:

Grodmamman sa...

Bra terapi att leka sig igenom sina känslor!
De har allt underbara frågor och funderingar ibland!:)
Här har vi fortfarande semester i tre veckor till och det är så skönt att slippa gå upp på morgon till väckarklockan!:)
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Barn är ju för härliga. Underbar bild. Hoppas att du får det bra på jobbet. Här känner jag hur jobbet bara kryper närmare och närmare. Vart har alla semesterdagar tagit vägen?!!!


Ha en bra vecka!
Kram Ullis

T sa...

Härlig bild på Emmy =)
Beställde med från Fuji nu i veckan gick både snabbt och håller med dig om att det var billigt :)

Kram
Lison

Unknown sa...

Ah! Underbart smile. :) Är hon inte lite lik Lison med det smilet? :P

Unknown sa...

ah! det va en kommentar från Becca förresten. :S visste inte att jag va inloggad på Tommys.. :P Kraaaam!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hejhej i sommaren:)

Allt bra med dig hoppas jag! Låter som ni har det mysigt iallafall:)

Kram Annica

Anna sa...

Ler, hon är för skön, och söt!!!
hoppas jobbarveckorna går snabbt! kramen