onsdag 29 juli 2009

Barnledigt och ny "skrytvägg"

 

Nu har min nya "skrytvägg" kommit på plats. Har inte riktigt bestämt mig för om jag är helt nöjd med ordningen än, jag går här och känner efter lite :)

P7250230

Mamma fyllde ju år i söndags o då var jag och köpte en fläderbuske åt henne, passade samtidigt på att köpa mig två Mårbacka pelargoner. Stora och fina, änligen RIKTIGA blommor i mitt vardagsrum.

P7250228

Darligen och jag har haft tre dagars barnfritt i helgen så då gjorde vi allt som man inte riktigt hinner göra när man har småbarn. Vi var i Klamar och shoppade och hade egengjord picknick med oss. Sen blev den en sväng förbi IKEA och så har vi äntligen hunnit måla färdigt huset. Nu är vi i full gång med att skörda alla  vinbär, rabarber, hallon, smultron. Maken ska göra både vinbär och rabarbersaft och så har han lovat mig lite gelé oxå :)

Jag trivs som fisken i vattnet på jobbet. Känner just nu att jag inte vill sluta för att börja plugga igen... Det blir flera lediga tjänster till hösten och jag har blivit tillfrågad.

Nej,  skam den som ger sig, jag kanske kan göra både och!?

Trevlig onsdagskväll, idag har jag varit ledig och storstädat så ikväll blir det nog en stund med XF :)

Puss på kinden!

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vad ni har hunnit med! Och storstädat hus, önskar att jag också orkade ta tag i det! Fast nästa vecka fyller sambon år, så jag får väl försöka ha gjort det tills dess!:)
Kul med en skrytvägg också! Jag har satt kort på barnen i vår trapp och skulle gärna vilja ha några fler och gärna några bokstäver också.
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Fint det blev med alla kort. Ska också fixa till ett ställe för lite familjebilder. Så otroligt mycket ni har hunnit med. Blev storstädat här i början av veckan också, så skönt när det är klart.

Kramar Ullis