torsdag 9 juli 2009

Sommarens härliga utflykter...

      Sen vi kom hem från Cypern har det blivit en del besök i Sverige.

Jag och Becca drog spontant till Skåne med tält och sovsäck i bagaget. Ingen direkt tanke om vart vart skulle hamna, men vi valde att stanna o campa i Råå, Helsingborg för att dagen efter åka över till Helsingör och strossa. Vi var på topp, på shoppinghumör och njöt av alla härligheter.

Tack darling för en riktigt mysig och sjukt rolig minisemester, detta får vi nog lov att kalla tradition numera ;)

P6300178

P6300180 

 

På Emmys begäran blev det sen en dagsutflykt till Ölands djur och (skabb)nöjespark... Jodå, vi hade alla kul, barn som vuxen. Emmy åkte alla karuseller, till och med de som jag blev snurrig och illamående av.

P7030182

P7030184

P7030186

P7030188 

 

Från tisdag till onsdag valde vi att styra skutan mot Gränna. Där åkte vi sedan över till Visingsö och åkte häst och vagn, kikade runt slottsborgen och åt glass. Fanns många hemtrevliga små affärer att kika i.  På kvällen grillade vi innan vi läste saga i tältet. Myyysigt. Dock var stora E så uppstimmad över hela händelsen så hon somnade inte förrän efter 11. Klockan 06:57 morgonen därpå satt vi och åt frukost i solen.Vi fick tålmodigt ta emot ett och annat breakdown från en trött Emmy den dagen om man säger så....

P7070197P7070202P7070204P7070205P7080211

P7080208 P7080212

Två härliga dagar med många provsmakningar, av både knäcke, kola och polka. Barnen var nöjda och vi ska tillbaka till Visingsö i augusti och hyra cykla och ta oss runt ön. Jag blev helt kär i allt vackert...

Idag tog barnen sovmorgon till halv 9. Skönt. Sen cyklade vi över till S och åt frukost ihop. Dagen var så kall o mulen så vi bestämde oss för att fara på utflykt. Vi stannade och grillade korv vid en sjö, åt lite glass och bara va.

Skön sommar på er, må den vara lääääääääääänge till!

Kram K!

1 kommentar:

Ullis/Leva på landet sa...

Men så mycket ku7l ni har varit ute på. Gränna var det evigheter sedan jag var i, förutom att passera då. Visningsö har jag däremot inte varit på som jag kommer ihåg. Var visst där när jag var väääldigt liten. Här blir det inte många minuter man sticker ut näsan utanför dörren som det regnar.
Kram Ullis