fredag 16 oktober 2009

Sjukstuga

Denna veckan har vi varit mest hemma för att lilla E har dragit på sig en envis förkylning med långdragen feber. Vad passar då inte bättre än att fylla upp frysen med godsaker som behövs inför höstens skogsutflykter och mys inne.

Stora E har tyckt att det varit mysigt att vara hemma då hon har en "jag-vill-inte-till-dagis-period". Igårkväll så sa hon " i mån e det fredag, sen är det lördag och då är vi hemma allihopa tillsammans, och ingen ska åka iväg nånstans...!" Jag förväntade mig ett ;"och då får vi goooodis!!" Blev lite glad i mamma-hjärtat att det faktiskt är oss tillsammans som betyder mest för henne.

PA140387PA150390

PA150388 PA150389

Så bakat har vi gjort och jag har insett att nu är det verkligen så höstigt ute som det bara kan bli. Löven är så gula att de nästan är bruna...

Nästa vecka får vi kolla efter ny diskmaskin för vår läcker vatten, not so nice. Vi har redan haft en som "lagat" den men tydligen inte tillräckligt bra. Ja och sen är det ju dax för en uppsättning vinterdäck till bilen med.... Hösten är alltid lika dyr, det bara är så. Ja det är ju tur man lärt sig det nu så man sprarat pengar till dagar som dessa.

Nu ska jag försöka underhålla mina tjejer, kanske blir det nått kreativt och sen lite filmmys efter det. Livet är rätt gott ändå :)

Här kommer en liten hälsning till dig Becca, vet att jag borde varit hos dig ikväll egentligen, men glöm inte bort att du en av de viktigaste personerna i mitt liv, hur det än är. Vi ses snart och det längtar jag till. Njut av din kväll!

Vet inte om du hört denna innan, men den har blivit min favorit så jag tror du kommer gilla den med. All min kärlek till dej!

Puss o kram Karro!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ah, tack älskling!! Nä, jag hade inte hört den förut! Helt ljuvlig. :)
Kommer sakna dig ikväll. ;)
men vi syns kanske den 7e istället. ;)
Puss och kram på dig!!! :) LOVE!!!

Anna sa...

vilka bullar! hoppas ella blir piggare snart! kram

Chris sa...

Hej! Det var längesedan jag skrev hos dig. Har inte bloggat alls på flera månader... Men vilka härliga bullar och muffins du gjort! Såg hur gott ut som helst! Hoppas barnen kryar på sig det är så trist när de är hängiga! Ha en fin helg! Kram C

Lillith76 sa...

såg i ett inlägg gjort av dig i augusti 2008 att du går till undersköterska 2 år på KY och sen tänkt gå 1 år till barnundersköterska.

Vill bara säga att jag gick ut min 2 åriga undersköterska utbildning här i Växjö på kunskapsutveckling syd.
Jag började i augusti på min 1 åriga påbyggnadsutbildning till barnundersköterska.

I januari ska vi ut på praktik och jag ska vara 4 veckor på förlossningen, 4 veckor på neonatalen och 4 veckor på barnkliniken.
Det känns spännande, mest att vara på förlossningen :-)

Hur går det med dina planer, hur långt har du kommit?