söndag 5 april 2009

50 ljuva år och väggdekor

      I helgen har vi hunnit med en massa roligheter. Ja, vi har faktiskt inte varit hemma någonting. I lördags firade vi min fantastiska mormor och morfar och deras Guldbröllop (50 ljuva år tillsammans). Vi åt tre-rätters på Guö Värdshus som ligger precis intill havet mellan Karlshamn och Ronneby. Åh vilken dag!P4040109P4040114

Här har vi ett verkligt par att se upp till, ni är två riktiga förebilder. Tusen tack för att ni ville dela er stora dag med oss!P4040110

Sen stannade vi över i Karlskrona och åkte vidare till Moheda idag till den ökända loppisen Östregård. De hade öppnat för säsongen, och om det var folk? GOSH, värre än Ullared! Vi fick köa för att ens komma in i ladan, men sen hittade jag en massa fint oxå :) Får visa upp mina loppisfynd nästa gång.

 

Nu över till något annat. Jag har varit och köpt väggdekor på Simsalabim i Karlskrona. P4050116

De kostade bara 49:- arket, så jag kunde inte låta bli att prova och se om det kanske passar hemma hos mig.

Här hamnade de;

 

P4050120 P4050125

   P4050126

P4050124P4050123
P4050121 P4050122

Väggdekor på källarväggarna fungerade riktigt bra, tänk vad ett litet budskap kan göra :) Tjejerna blev överlyckliga över sitt lilla träd, det kunde man själv bygga ihop som man ville ha det och särhär blev mitt  :) Det funkar helt klart bäst på vit bakgrund, annars finns det risk för att man ser att det är ett "klistermärke".

Vi njuter av våren och att livet känns genast lättare bara solen skiner. Köket är helt klart och ni ska snart få kika på resultetet där med. Tills dess, må så gott!

Varma kramar Karro

6 kommentarer:

Bella sa...

Sådana sötnosar...mormor och morfar...50 år som gifta och ser så fina ut ihop! Grattis!
Vad fint det blev med väggdekoren! Blir så sugen att prova jag med!
Önskar dig en härlig vecka...kanske har du lite påsklov, om inte så är det kortvecka i alla fall!
Kram,
Bella

Anonym sa...

Oh! 50 år. :) Du får gratta dom från mig i efterskott gumman. :)

Sjukt snyggt det blev med alla väggdekorer. :) Tyckte om den där det stod att saker är vackra ifall du älskar dom. :) Den va fiiiin. :)
Och jag fårstår verkligen att tjejerna gillade trädet... :P Hade jag med gjort... Fufufufufu... :P

Jag kan knappt fatta att vädret har varit så otroligt fint som det har! Kan du tro att jag knappt har varit inne framför datorn mycket i helgen. ;) Men det är sant! :P

Älskar dig gumman! Hörs! Pöss!!

Grodmamman sa...

50 år, det är inte dåligt! Här firade svärföräldrarna 40 år för några år sedan och mina föräldrar hade firat 40 år förra hösten om pappa hade fått leva. Själv är jag inte ens gift än, så oddsen på att få fira 50 år som gift är ju inte så stora!:)
Fina väggord du har köpt också, och billiga!:)
Kram

Anna sa...

fint det blev. jag var på guö med jobbet för ett tag sedan också, det är fint där! kram anna

Anonym sa...

Så underbart fint med väggdekoren! Tänk att få 50 år tillsammans , så underbart, det är bara att lyckönska det söta paret!! Ha en skön påsk!
Kram!huset på backen

Anonym sa...

vad snyggt det blev :-) jätte fint!! Kram/U