måndag 23 november 2009

Att hitta känslan...

Barnen är nere i Tingsryd och bakar pepparkakor hos farmor och farfar och jag har tre dagar till mitt förfogande att göra vad jag vill :) Johannes jobbar ju så jag har passat på att röja bort allt visset i trädgården och börja förbereda lite inför den stunden julen. I år har jag inte alls varit julsugen, jag rynkar på näsan åt tomtarna i affären och orkar inte ens ta en titt på vinden för att hitta ljusstakarna i all röra.

Men så kom Sofie över igår och vi hade myskväll, pratade lite jul och så hade hon med sig en inredningstidning om hur man skapar rätta julkänslan. Bläddrade igenom den igårkväll och kände hur inspirationen spred sig och idag har jag fixat barnens present-advents-kalendrar, plockat fram ljusstjärnorna och gjort en krans.(ja, det är en kattsvans på första bilden, tjockisen ville att den skulle vara med på bild).

PB230470 PB230471

 PB230472

Nu ska jag ta och putsa fönster så julstjärnorna kan komma på plats i veckan. Vi ska även vaccinera oss och Lukas ska till veterinären för han har skadat tassen.

Snart är det advent och då tänder vi ljusen, äntligen lite ljus i det här eviga mörkret! Denna månaden har vi bara haft knappt 11 timmar sol, det mår ingen bra av!

Kram Karolina!

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Fin krans du har gjort!
Jag vill inte tjuvstarta, men på fredag åker nog julgardinerna upp och kanske stjärnorna och ljusstakarna!:)
Visst är det jobbigt utan solen, den behövs ju!
Kram

Anna sa...

nej man blir ju helt jävla deprimerad av allt mörker. men snart är det jul och mys sen vänder det mot ljusare tider! så håll ut! pussssssss

Ullis/Leva på landet sa...

Din krans var så fin. Har ingen inspiration heller, men tar mig nog ut i skogen i morgon och fixar lite ris.


Ha en riktigt bra första advent!
Kram Ullis