söndag 29 november 2009

Julfint hemma hos oss.

Igår åkte det fram, krafset, ja ni vet, tomtarna...

Lite mer julkänsla har det blivit, men långt ifrån färdigt. Jag har några udda ideér i år och dessutom ska vi till Östregård på onsdag och handla lite "nya" möbler, bla annat ett fint gammalt skåp. Så innan allt är på plats blir det bara några tomtar som får se dagens ljus. Emmy och jag ska pyssla lite sen när det närmar sig och självklart drar maken gång årets bak några veckor innan jul.

Här kommer några bilder från ett julpyntat Klavreda.

PB290471

PB290473

 PB290474

PB290475

PB290477

PB290478

PB290476 PB290480
PB290482 PB290483

 

I år är julen mest vit, turkos och lite rosa hemma hos oss. Jag gillar att pynta lite diskret. I källaren står hyasinterna och väntar på att bli omplanterade och pepparkakorna barnen bakade hos farmor och farfar ligger i sina burkar.

PB240468

PB290470

Idag hade Stora E julpyntat sitt rum och tjatade sig till att få sitta och äta sin middag i lugn o ro med tänt ljus, utan lillasyster eller mamma. Julmys.

Trevlig 1:a advent på er!

6 kommentarer:

Anna sa...

men gullunge, sitta själv!? mysigt ni har det! puss

Helena sa...

kikade in här via Annas blogg.. Vad fint ni har det :-) Gillar verkligen adventsstjärnorna. Speciellt den turkosa, min favvo färg :-)
mvh Helena

matglädje sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
matglädje sa...

Ha ha jag som krånglade....Fint det blev skulle jag ju skriva! Hoppas allt är bra med er! Ha ha stora E behövde lite lugn och ro eller?
KRAM

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket du har hunnit att få fram. Ser så mysigt ut. Klart att stora tjejen ska sitta vid eget bord.

Kramar Ullis

HUSnrNIO sa...

Oj så många mysiga och juliga bilder. grisarna från Village finns här hemma också. Så söta så. Era kristyrade pepparkakor var verkligen härliga!