fredag 13 november 2009

Tatueringen...

...eller snarare tatueringen som inte blev av.

Förra veckan hade jag bestämt mig, tåget var bokat till Karlskrona och jag var säker. Jag skulle tatuera in barnens namn, på handleden. Sen gick jag dit, de skrev ut den tänkta texten, fast dubbelt så stor. Anledningen till det var att om den är för liten finns risken att den skulle bli "blurrig" och ful om nått år, och skulle jag ändå ha den mindre ville inte min tatuerare göra det för de står för det dom gör. Redan där blev jag osäker, men den blev ändå uppskissad och avtryckt på det stället jag ville ha på den. Jag satt en kvart och velade sen sa jag "Nu kör vi!" och han plockar fram grejerna och jag frågar hur många som bangat ur. "En, på sex år..."

"Oj", säger jag och fnissar lite nervöst, "...då kanske jag blir den andra..." och så blev det, jag gjorde den inte för det kändes inte helt rätt.

Jag tycker fortfarande den är fin och jag ska göra den, fast inte på handleden och nästa gång ska min darling följa med så vi kan märka oss tillsammans :)

PB080453

PB080454

Har ni förslag på där denna tatuering skulle kunna passa så dela gärna med er. Kanske mellan skuldrorna?

I mån styr vi kosan mot Ronneby, ska fira en 30 årig Henke! :)

Kram så länge!

4 kommentarer:

Anna sa...

wow en tatuering. jag tycker den var jätte fin där du tänkt ha den mellan skuldrorna känns ju inte som man visar så ofta. vet inte om jag hade vågat, inte för smärtans skull utan för tanken att den alltid kommer sitta kvar, men visst skall man tauera sig så är ju barnens namn det bästa för de finns ju alltid kvar liksom. och jag tycker det är snyggt, var snyggt format på texten så kör du på det! vart skall johannes ha sin då? pusssssss

fia sa...

åh sååå fin!
bra att du inte gjorde den då det inte kändes helt rätt. det kommer det göra. tids nog. :)
ett jättefint ställe att sätta den på vore på framsida axel (eller hur man nu kan säga. jag ska fixa en bild så du förstår vad jag menar. :))
love you honey!

Grodmamman sa...

Bättre att inte göra den istället för att ångra sig efteråt! Stilen var jätte fin.
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefin den var, men det var nog bra att du väntade när du var osäker. Jag vet inte om jag skulle vilja ha en så synligt om jag skulle göra den. Mellan skuldrorna eller på axeln, kanske...men det blir nog aldrig någon tatuering här.

Kram Ullis