söndag 17 januari 2010

Den “tänkta” TV-bänken och köksplaner.

  Hittade ju en ganska ful möbel som nog varit en del av ett större möblemang på en loppis i närheten. Prutade ner den till en 50 lapp och sågade av knopparna, slipade och målade och satte på ett par nya knoppar och vips så blev det en TV-bänk.

Till min stora besvikelse får vi inte upp tv:n på väggen eftersom vi inte kan hitta några reglar. Troligvis har det varit en dörr där en gång så det är omöjligt att hitta något som likar ett regelsystem. Vi vågar därför inte hänga en 25-kilos tv på en spånskivevägg, säkerligen brakar allt ner i backen en vacker dag…. Så just nu har vi ställt den i barnens lekhörna utan att ha någon som helst mening. Jag får kika vidare efter någon annan TV-bänk att sätta tänderna i.

P1170592P1170593

PC230549

Den här synen mötte mig igår när jag skulle natta barnen. Kafferep i långa rader, ja hela övervåningen hade förvandlats till ett café. Och det ser ut som kaninen som serverat alla har tuppat av i ena hörnet, det blev nog lite för mycket helt enkelt… :)

I fredags var vi på IKEA och startade våra köksplaner på riktigt. Det är så mycket som ska beslutas, vad ska vi välja, vad är måtten, vilken storlek, färg, kvalité, i vilken ordning…? Hjälp, det här tänkandet och planerandet tar verkligen tid och vi är så osäkra på hur vi verkligen vill ha det.

Vi står och väljer mellan dessa två köksluckor;

Duvbo

77356_PE198913_S4[1]

Ädel

76409_PE195941_S4[1]

Vilka är era favoriter?

Vi har alltid sagt att vi ska ta Duvbo, men nu vet jag inte, jag har lixom sett den så mycket och så länge, hade den varit vit hade jag nog inte tvekat, men den här grå/gröna färgen gör det svårt att matcha med vita saker. Det gör att köket ser smutsigt ut… Jag har inte heller sett Ädel i verkligheten så det måste vi göra innan vi bestämmer oss. Det känns i allafall kul att vi kommit igång nu med planerandet. Dessutom sprang vi på diskmaskinen vi hade tänk köpa samtdigt som köket på IKEA. Den stod på fyndhörnan och var sänkt till halva priset eftersom den saknade kartong, men vad gör det när den ändå var inpackad i folie och plast. Nu kan vi kasta ut vår söndriga skitmaskin när som :)

Nu blir det sagoläsning för min prinsessor! (För er som undrar över Ella så mår hon bättre)

Kramar Lina!

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Ädel-luckorna är jätte fina, min bror har de i sitt kök. Jag gillar dem jätte mycket.
Vi ska också göra om vårt kök i vår, men vi funderar på IKEAs högblanka, vita luckor. Vi vet väl ungefär hur vi vill ha det, men planera måste man ju göra ändå!:)
Kram

Sofie sa...

Svårt ja! Men om du vill ha vita finns ju "ståt" som liknar duvbo. Det var dem vi hade i vårt förra kök ju. Ha det gott och lycka till!

Anna sa...

vilket fikakalas! båda luckorna var fina men vitt är ju snyggt och mindre risk att man tröttnar på tror jag! skönt att ella mår bättre. kramar

Pixi sa...

JIsses vilket kafferep!! Det var inte dåligt !!HAHA!! De e ju för söta!! Skönt att Ella mår bättre nu o lycka till med kökvalet,kram kram=)