måndag 11 januari 2010

Veckorna som gått…

Motovationen är inte på topp just nu, inte när det gäller bloggandet iallafall. Många har frågat om jag slutat blogga, och det har jag väl inte egentligen… Det har bara varit mycket annat som tagit upp min tid och mina tankar.

Helgen tillbringade jag och Lilla E på jourakuten. Efter att ha avslutat en öroninflammation hade hon nu fått UVI och det vet vi ju alla är olidligt. När läkaren undersökte henne fann hon även ett blåsljud på hjärtat och det var ju inga lyckliga nyheter direkt… I veckan ska vi på uppföljning och vi hoppas ju att det ska ha gått i rätt riktning och att vår lilla höna ska piggna till och bli sig själv igen.

P1020591

PC160540

Julen var lugn och skön här hemma med de närmaste. Riktigt mysigt hade vi. Tack ni underbara som var här och förgyllde denna dag.

 PC240557

PC240571 PC240570
PC240559 PC240566

PC260579

PC260582

PC190543

PC120519 

På fredag är dagis stängt och maken har tagit föräldrarledigt. Jag skulle gått i skolan men fick nyss reda på att seminariet blivit inställt. Så istället blir det en tripp till Kalmar, lite shopping och ett besök på IKEA för att få lite inspiraton till vårt nya kök.

Tänkte ta och styra kosan ner mot Karlskrona snart igen. Mormor och morfar har ju en julklapp ni inte utnyttjat än och sen vill jag tala om för mamma och pappa att jag alltid finns här, även om det är några mil mellan oss. Tänker på er alltid!

Nu får jag återgå till pluggandet så jag klarar tentan på lördag :)

Kramåkärlek!

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Kul att höra ifrån dig och härliga bilder du visar!
Lycka till med tentan också.
Här ska vi renovera köket i vår, så vi kommer nog att åka ett antal gånger till IKEA under våren!:)
Kram

Grodmamman sa...

Glömde ju! Hoppas att lilla E snart är frisk och att blåsljudet försvinner!:)
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul med ett inlägg från dig och få höra hur ni har det. Hoppas verkligen att lilla E bli pigg snart igen. Låter ju som en mysig fredag ni har framför er.

Ha det bra!
Kram Ullis