torsdag 21 januari 2010

Mina små.

Idag är vi hemma, jag och mina prinsessor. I morse när jag väckte mina små låg Emmy utan täcke, genomsvettig och klagade över huvudvärk. Gick sen över till Ella som knappt kunde få upp ögonen, hon var lika varm hon och började gnälla så fort hon vaknat. Det var väl bara till att inse att det blir en dag hemma.

Igår tog barnen svinissprutan nr 2 så jag tror det genomlider biverkningarna idag. Stacks små, tänk att behöva gå igenom det eländet två gånger! Det konstiga var att ingen av dem reagerade förra gången.

Nu är de ganska pigga, leker med varandra och har kul. Det värmde mitt mammahjärta när storasyster helt spontat mitt i leken kramar om lillasyster, ger henne en puss och säger att hon älskar henne. Det är sånt man minns förevigt.

P1210597

Denna veckan började jag termin 4. Skönt, nu har man klarat första halvan av utbildningen. Måste säga att jag lärt mig mycket, mest har jag nog utvecklats själv. Lärt mig ha tålamod och att lyssna och samtala på ett helt nytt sätt. Det har öppnat nya dörrar för mig och min familj, det har fört oss samman på så många plan. Jag är lyckligare idag än vad jag var innan, det känns så rätt. Självklart gör mina underbara vänner i skolan mycket, att kunna skratta och skoja mitt i allt allvar gör att man orkar. Jag är så glad att jag hittat min plats och får vara jag.

Nu ska jag och mina töser åka till biblioteket, låna lite böcker och ha en lång lässtund. Kanske passa på att köpa hem lite fika när vi åndå ska vara hemma och mysa hela dagen. Skolan tar jag igen i morgon.

Vi saknar er därhemma, alltid.

Kramar Lina!

1 kommentar:

Grodmamman sa...

Syskonkärlek när den är som bäst!:)
Härligt att det känns så rätt med din utbildning också.
Här fick våra barn spruta nr 2 igår och inatt har de sovit urdåligt. Ingen feber idag, men ganska trötta!:)
Kram