tisdag 20 april 2010

Öronakupunktur

 

Idag känner jag mig sådär konstigt pigg. Ja trött men det finns ändå lite energi kvar. Kanske kan bero på att jag varit på NADA idag, öronakupunktur som ska vara bra mot oro och att man får lättare att sova. Det funkar iallafall på många av våra patienter som lider av ångest och svår oro. Jag blev pigg, precis vad jag behövde för att hinna med allt som måste göras nu innan helgen. Dock är jag fortfarande som en döing vid uppstigadaxet. Började morgonen med att ta blodprover på våra patienter, det gick super, klarade alla på första försöket trots att de var svårstuckna. Wohoo! 1-0 till självförtroendet! :)

Ellafisen har ont i sina öron (som vanligt), kikade i örat i förrgår och då var hon helt igengeggad, ajaj…. VC i går och de kunde inte se nått för hon va så igenkorkad. Så nu kör vi droppar i öronen och på fredag ska hon spolas. Hämtade även ut pencillin idag för hon har så ont och gnäller, speciellt om nätterna. Idag möttes jag av en lessen Ella när jag kom hem som bara sovit och inte velat äta nått på hela dagen :( Mutade med yoggi och chokladkaka och då återkom lite av energin.

Maken håller på och bygger potatislådor för vår tänkta potatisplantering och sen bär han in sista pelletssäckarna. Blev dock avbruten några gånger av alkolisten (hans syrra bor i huset bredvid vårt och när han är påverkad är han såååååå dryg!!) så allt tar längre tid än planerat.

Nu måste jag leta vetenskapliga artiklar till tenten som ska lämnas in nästa vecka. Najs, när ska jag hinna göra den??

På återseende, och då med BILDER!!

Inga kommentarer: