måndag 5 april 2010

Hyllorna på plats!

Hyllorna har kommit på plats och så har även mina favvoprylar :) Det var lixom det som har fattats. Nu börjar vi bli färdiga, på riktigt. Bara lister som ska på sen är vår köksrenovering ett avslutat kapitel. Lycklig är jag!

P4050695

P4050697

P4050698

Vi har även fått storas Es studsmatta på plats, den hon fick när hon fyllde 5 i oktober, åh vad hon längtat efter våren och att äntligen få inviga den.

P4040692

Nu ska jag måla om köksbordet. Vi var på loppisrunda igår, på jakt efter ett “nytt” köksbord. Det blev bara att vi kånkade hem en massa färgglatt porslin istället (till min stora förtjusning). Så nu målar jag om bordet i väntan på att vi ska springa på det där bordet vi vill ha.

Annars har vi varit lite långlediga allihopa. Praktiken är bättre än förväntat. Dock känner jag mig väldigt vilsen och inkompetent. Hur ska jag kunna hjälpa alla desa människor i kris? När jag pratar med någon som inte vill nått hellre än bryta ihop och lägga sig och gråta i ett hörn så känner jag deras ångest, jag ser hur hemskt de mår och jag önskar jag kunde blåsa bort klumpen i magen, gråten i halsen, pirret i kroppen och hopplösheten. Jag tänker att det likaväl kunde varit jag. Jag hoppas att jag genom min närvaro kommer kunna lindra någons lidande, om bara för en liten stund.

Hoppas att ni alla haft en skön påsk helg, det har vi, tack alla för i lördags!  Min stora prinsessa målar fortfarande ägg till frukost :)

P4030688

Kramar i massor från K!

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Åh vad härligt att vara färdiga med köket! Vi har inte ens beställt vårt och jag inser att det kommer att bli en stooor renovering som inte kommer att bli klar i en handvändning direkt!:)
Skönt att praktiken känns bättre än från början.
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Blev ju jättebra. Här blev det att måla köksbordet, och jag blev helnöjd. Skönt att praktiken blev bättre än du trodde.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Sara sa...

Vad fint det blev med hyllorna och vilken snygg tapet bakom!
Kram