måndag 16 mars 2009

Chokladprovning

I lördags tod vi en paus från golvbestyret och åkte på chokladprovning. Chokladprovningen fick jag i julklapp av min älskling och oj vad det var givande! Chokladälskare som jag är fick jag lära mig en massa nytt och uppleva smaker jag inte trodde fanns!  Vi fick bla smaka en choklad som kostade 2400 pix/kg och den var smarrig värre...Dessutom vann jag utlottningen och fick med mig lite godsaker hem. Jag valde den choklad jag tyckte var godast och den hade utsetts till världens godaste choklad, det ni, Marabou Premium, släng dig i väggen! ;)

P3140052

Annars går det framåt med renoveringen, är snart klar med hallen. Blev dock rätt besviken över resultatet av att ha lagt kvistlack på golvet. Nu har jag målat golvet två gånger och lacken lixom skiner igenom och det blir små blanka fläckar överallt... Gick tillbaka idag och frågade vad jag gjort för fel, och de kunde de inte svara på. Ville jag inte ha små fina fläckar överallt så var det ju "bara" att slipa ner det... Ehhh(?)  Ja, det är ju inte alls ett projekt utav dess like att dra igång. Nehe tack, jag målar två lagar till och håller tummarna för att det ska bli bättre än vad det är just nu iallafall. Färgen e ju ganska tunn och blaskig med. Beckers vattenbaserade golvfärg får ett ganska lågt betyg av mig än så länge....

P3160058

Som ni ser behövs X antal lager till för att det här ska bli bra, men det är kul att måla så mig gör det inte så mycket, den torkar på ett ögonblick...

(Ja, du ser rätt.  Det har rullat in en huvudlös dinosarie mitt på golvet)

Idag har S och jag vatt i stan och shoppat lite, vi har ju båda kommande födelsedagsbarn och så blev det lite vårblommor och en rejäl sticksåg för det kommande golvläggningsprojektet som vi drar igång med i mån.

Må så gott alla!

Kram K

5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Gott med chokladprovning! Det hade jag gärna varit med på, chokladälskare som jag är!:)
Tråkigt med golvet, men det blir säkert bra när du väl blir klar.
Kram

Anonym sa...

Tråkigt med golvet, kommer ihåg hur det vart när vi skulle lacka trappen... phu... vilket jobb det var till att börja om... men tror det kommer att bli kanon fint när det blir klart! fast det är tungt... måla på så ser du ju hur det blir :-)

Kramar!

svartataket sa...

Usch vad trist.Men det ser fint ut! Jag målade vårt med lackfärg tror jag.
Trevlig helg!
KRAM

Pixi sa...

MMMMMMMM..chokelad!!!!!ja det kan jag tro att det finns bättre än premium o Lindt när det kowstar så myyycket,haha..Lyckost! Kram på er !=)

Anonym sa...

va mumsigt!!! saknar tiden när man kunde plocka från sina hyllor. =) dene go den, men jag tycker nog den röda o gröna amedein e godare, lite mjukare i smaken! anyways, skrev ett litet meddelande på din wall på face. kramar!