måndag 23 mars 2009

Resultatet.

Nu äntligen kom jag loss med kameran. Hallen har ju stått klar nu en vecka men det har varit så rörigt här hemma med golvet som har lagts i köket. Detta är min 5:e kväll jag ligger på knä och behandlar det där golvet... Men i mån stryker jag sista lagret och sen ska bara alla tusen lister och socklar målas och sättas på plats. Det är DET som tar sån himla tid, allt måste ju sågas ut och passas ihop.

 

P3230066

  P3230071 

Jag passade på att måla klädhängarna och skostället vitt när jag ändå var igång, det var ju antikbets innan. Passar bättre till rummet nu tycker jag.

P3230068 P3160054

Rummet blev ju så mycket ljusare nu om man jämför med innan...

 P3100037

Sen var det ju då köket, här kommer lite bilder på det vi har gjort. Måste erkänna att det var lite knepigt att få ett jämt resultat med betsen. Man ser en planka som är lite vitare än andra, det såg jag nu när jag tog kortet och insåg att jag missat att lacka den plankan. Så fram med kameran, ögat kan lura er ;)

P3230074 

P3230075

Ja det blir säkert bra när alla bitar är på plats.  Vi har redan märkt av träets rörelse så det är tur att vi lämnade lite plats i kanterna så det kan "växa". Vi har varken spikat eller skruvat, bara klickat i plankorna i varandra med lim imellan. Hoppas verkligen det räcker. Nån som har tips eller erfarnheter av sånt här furugolv? Vi har lagt det som ett klickgolv kan man säga. Är rädd att det spricker om vi börjar skruva eller spika fast det i golvet under.

Nu sitter jag här och väntar ut tiden så jag kan kolla på Californication.

Happy Night!

5 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så snyggt det blev i hallen. Ett helt annat rum. Golvet i köket blev också bra. Det är ju så lätt att missa något.

Ha det bra!
Kramar Ullis

Grodmamman sa...

Så snyggt det blev i hallen! Pricken över i var ju att du målade om hyllorna!:) Ny gardin också!
Köket blir också jätte fint!
Kram

Anonym sa...

Jätte fint!! Vad duktig du är!! :-)

Anna sa...

vilken skillnad! snyggt! pusssssss

Lina sa...

Hej!
Nu var de att tag sen jag kikade in sist! Va spännande att få se er nya hall! De blev SÅ fint!!!Tänk vad lite vit färg kan göra underverk! ;- )

Må så gott, Kram Lina