torsdag 11 februari 2010

Nya köket påväg!

Igår var vi IKEA och ätligen fick vi iväg beställningen! Vårt nya kök kommer den 1 mars, så det är snart det. Nu ska vi bara bestämma all annat som tapeter, kakel osv. Jag är riktigt taggad men oxå lite panikslagen för jag har aldrig renoverat ett kök innan. Var börjar lixom? Och hur gör man för att undvika att det skiter sig nånstans….  Vi har iallafall att göra framöver.

Ella är som vanligt tokförkyld och riktigt gnällig.

Häromdagen när jag varit o handlat såg jag att nån repat sönder motorhuven på vår nya bil… Tack och hejdå 3000 spänn i självrisk. Så meningslöst och så ledsen jag blir!  Inte nog med det, när jag kikade i brevlådan när jag kom hem hade vi fått en feteräkning på flera tusen för en tjänst som utfördes för över 13 månader sedan. Tycker inte det är ok att vänta så länge… Men det är bara att bryta ihop och komma igen! Fick ju reda på att jag klarat tentan med samma dag så lite ljus i mörkret var det trots allt.

P1310605P1210598

P1280602

Har idag suttit hela dagen med en tenta som ska lämnas in nästa vecka. Jag brukar aldrig vara ute i sista sekunden med det men tiden har gått åt till annat den senaste tiden, sjuka barn och köksplaner.

Jag tror vi hörde våren i tisdags. När vi klev ur bilen vid dagis stannade dottern upp och sa “Vad är det som piper!??”  Det var så längesedan man hörde fågelkvitter att man riktigt hajade till. Men härligt var det att någon vågade trotsa all denna snö.

Härlig helg, min börjar nu! :)

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Tråkigt med bilen och räkningen, men grattis till tentan!:)
Vi ska ju också renovera köket i vår och jag börjar få lite panik över detta. Vi har sagt att vi ska göra det i maj och jag är så lycklig över att mamma sagt att vi kan låna hennes lägenhet under tiden om vi vill. Hon och T flyttar ut till stugan 1 maj.
Kram

matglädje sa...

kul! Hoppas det kommer gå bra! Bra jobbat med tentan! Ha det gott kram!

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att det gick bra på tentan, men så tråkigt med bilen. Vill också ha ett nytt kök men det blir nog att fixa det vi har redan. vad blev det för lucka?

Ha en bra helg!
kram Ullis