tisdag 2 februari 2010

Att ha något att längta efter…

Vilken vargavinter vi fått! Senast det var såhär mycket snö var när mamma, pappa, jag och David skulle åka tåg till Kristianstad (tror det var -96 eller nått) och dagen förvandlades till det värsta snökaoset jag skådat. Så mycket som hände den dagen har jag aldrig varit med om. Det slutade med att vi fick ställa bilen för vägarna hade blåst igen av all snö och pulsa oss hem. Men vilket minne vi fick, vi skojar om det än idag.

Idag höll själv på att åka i diket. Det var snökaos när jag skulle till skolan i morse. Man kunde inte ens se bilen framför sig, och vi körde alla väldigt sakta. Men rätt som det var när vi kom till första rondellen i Växjö så skulle jag svänga och bromsa, och fick istället sladd och snurrade med bilen ett helt varv innan den stannade med nosen mot bakomkörande bilar. Som tur väl lyckades jag hålla bilen kvar på vägen och ingen körde in i mig. Men hjälp vad rädd jag blev. Jag som hade kört så försiktigt….

Ikväll väntas mer snö och blåst, tur vi ska vara hemma i morgon.

Därför kändes det så skönt att vi har bokat en resa till värmen. Något att se fram emot och längta efter. I sommar styr vi planet mot Mallorca, Cala Bona. Vi åker från Växjö, det blir smidigt när barnen ska med.

Vi valdet att bo lite lyxigare denna gången, 5 stjärnigt, nyrenoverat hotell precis intill kusten.

pmicpx21065_1_13[1]

cbo_resortfakta_strand[1] cbo_resortfakta_lage[1]

cbo_family_top[1]

cbo_spa_top[1] 

Nu längtar vi självklrt efter sommaren och allt den har att erbjuda. Dock är det mycket som ska betas av innan vi är där; praktik, sommarjobb, renovering av kök och säkert en hel del annat.

Ha det så bra man nu kan ha det i det här eviga snöandet!

Kram Karro!

2 kommentarer:

Anna sa...

härligt med en resa att se fram emot! tur det gick bra med bilen och dig! pussssssss

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur att det gick bra i alla fall.Ser ju hur mysig tur som helst.Härligt att få komma iväg.

Ha en bra helg!
Kram Ullis