tisdag 30 mars 2010

Tisdagens bästa

Idag har köksrenoveringen stått ganska stilla. Istället har vi varit ute, tvättat bilarna, vatt på promenix och självklart FIKAT ute i solen. När vi väl skulle fortsätta med renoveringen ikväll sket sig det mesta, jag borrade helt fel när vi skulle sätta på handtagen så det blev till att göra om det och snygga till mitt misstag. Sen får vi inte det höga skåpet rakt, eller ja, det är rakt, men luckorna hänger snett hur vi än gör! Vi har hållt på i flera timmar och gav upp nu. Sen var det ju det där med att vår nya fläkt inte fungerar på läge 1 av nån anledning så idag hade vi en VVS kille här som inte kunde lösa problemet. Han stod och sa “Blå, BLÅ, BLÅÅÅ sladd” för sig själv ett antal gånger innan han ringde några samtal och packade ihop. Han skulle tydligen beställa några delar (till en ny fläkt fattar jag inte varför man ska beställa annat). Ja, så nu får den sitta på en trekvart på väggen och jag kan inte få upp mina hyllor på ett tag.

Att jag sen ska upp kl 0500 de kommande 5 veckorna för att göra en praktik jag inte ens vill göra gör ju inte saken bättre! Sur är jag!

Här är dock ett litet klipp som jag gör mig glad för en liten stund :)

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Mycket strul hör jag! Hoppas att det snart löser sig och att praktiken blir bra trots att du inte vill vara på den!:)
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så snyggt det blir i köket. Stor förändring. Tråkigt att det strular, men jag hoppas att det kommer att lösa sig. Förhoppningsvis så blir praktiken bättre än du tänkt dig.

Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!
Kram Ullis