fredag 7 maj 2010

Sjukstuga

 

Jaha, 3 dagar på nya praktiken lyckades jag få till innan det small till och jag blev sjuk. Det kom bara sådär plötsligt på natten med feber och så ont i kroppen att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Under morgonen kom även nacksmärta med stelhet, svullen och ömmande hals och självklart lite öronproblem oxå. Så här driver man omkring hemma nu och orkar inte mycket, kan knappt sitta uppe eftersom nacken smärtar så. Sen är jag lite stressad över att jag förlorar flera dagar på praktiken, något vår huvudhandledare sa vi INTE fick! Vad är vi, supermänniskor eller? Försvinner alla rättigheter bara för att man är student?

Nej nu ska jag inte bara klaga, infektionsavdelningen är ett underbart ställe och jag hann lära mig jättemycket på bara 3 dagar. Ser fram emot kommande veckor, när man återhämtat sig från vad det nu är jag dragit på mig…

Kram så länge!

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Det är det underbara med att vara student, man ska hinna med allt, vara med på allt och framförallt ska man vara tillgänglig jämt och ständigt, för vem vet när ett obligatoriskt moment kan behöva flyttas utan mer än någon dags planering? Sjukdom, barn och annat liv är inget man bör ha ;) Visst känns det lagom stressande?
Ska inte klaga jag heller, för på andra sidan eländet väntar något trevligt - förhoppnigsvis har vi nästa familjemedlem hos oss runt nästa helg :)
Krya på dig och ha det fint!

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att du mår bättre.

Kram Ullis