måndag 31 maj 2010

Drömhus och sommarlov…

 

Sista veckan på praktiken som varit INTENSIV!! Har nog varit där ca 6 dagar i veckan de senaste 5 veckorna… Jag känner mig rätt trött, utmattad med fylld av ny kunskap och ett steg närmare att bli sjuksköterska. Detta har varit den bästa praktiken hittills, underbar personal, vi har riktigt kul ihop.  Sen har jag ju mitt egna lilla team “ryolina” som består av mig och min T6a Ryan. Vi har känt varandra hela livet, ja, iallafall känns det så. Bättre samarbete har jag aldrig upplevet, tänk om man springer på en sån människa när man börjar jobba sen. Hur stor är chansen att man skulle ha sån tur igen?

Har blivit lite kär i två hus som båda är renoveringsnödiga.

Här är makens favvo som ligger nån mil utanför Växjö mot Öja.

3P93GFBG8JQ4IO16

Här är min favorit, den ligger ca 2 mil närmare Växjö sett härifrån. Visst har den potential? Att den sen är på 280kvm är ju inte dumt heller. Ca 1 mille st. Nå, vilket ska vi välja?

4638755

Båda har enskilt läge, något jag känner stort behov av just nu! Grannarna mitt över har nu renoverat färdigt och flyttat in, vilket innebär att jag känner mig oerhört iakttagen. De ser in här om kvällarna eftersom deras hus ligger uppe på kullen så de kan “kika” in till oss. Bättre blir det ju inte när vi sitter på altanen och man hälsar på dem typ 7 ggr om dagen. Man kan ju inte vara sig själv o slappna av riktigt… Vi försöker skaffa oss enskilt läge här genom att plantera både träd och buskar som vätter mot grannarna och deras fula hus, men det dröjer ju en 10 år innan man kan njuta av det.

Nog om det, allt är ju så vackert och grönt just nu så det är svårt att inte njuta av sommaren som är på intåg…

På torsdag börjar mitt sommarlov och det ska firas med middag och bio med min käre vän Tatti. På fredag fyller jag hela 26 (!) och då har maken tagit ledigt och vi ska ut på äventyr! De har ju lovat ryssvärme till helgen så vem vet, det kanske bli stranden vi tar sikte på.

Kram Karro!

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Båda husen är fina, men jag gillar brutna tak så jag gillar det gula mest!:)
Skönt med sommarlov!
Kram

Anonym sa...

Gud så snygga hus! Vet inte riktigt vilket jag tycker. Har alltid haft en förkärlek för röda stugor, men det gula är faktiskt otroligt snyggt. :P Om jag va absolut tvungen att välja skulle det nog bli det gula. Dösnyggt ju och trädgården verkar snyggare där med. :P
Snart kommer du ner va?! :P Nice! Då ska vi ha fun! :) Puss och kram på da! :)

Anonym sa...

har kollat på hemnet och det gula tycker jag absolut! mycket att göra men det kan nog bli jätte fint. det röda var ju lite litet? lycka till! pussen anna