måndag 3 maj 2010

Våren i sin helhet…

 

Nu grönskar det här i småland. Gräset har blivit grönt, träden håller på att blada sig, blommorna slår ut, jag tar djupa andetag varje gång jag går ut och luktar på den underbara våren. Fåglarna kvittrar, luften känns ljummen, ögonen skaver o kliar, näsan rinner och svalget kliar. Bitterljuv tid.

Kom hem igårkväll efter 4 dagar hemma hos mamma o pappa. Firade valborg med att elda, grilla krov och senare på kvällen åkte vi och kollade på fyrverkerier. Vi låg där på kullen ovanför sjön på en filt. Mumsade lite kvällsmat strax innan det mörkande sen kröp vi ner under filtarna och tittade på när de sköt in våren med underbara fyrverkerier. En perfekt dag.

P4250738 

Har lite dåligt samvete för att jag inte träffat många av mina fina vänner på så länge. Vi är alla mitt uppe i våra liv och det är alltid lika svårt att hitta tid för varandra mitt i allt annat som ska göras. Ni ska veta att jag tänker på er alla dagligen och längtar efter nästa gång vi ses.

Idag började min nya praktik på CLV, infektionskliniken. Verkar bra, kommer lära mig oerhört mycket. Sen går jag tillsammans med en student från termin 6, han är underbar. Vi blir ett perfekt team.

 

Mina tankar är hos bästa mormor som kämpar.

Mormor, ge inte upp.

1 kommentar:

Sara sa...

Hejsan

Jag känner som du, livet snurrar på och vännerna får komma i andra hand. Synd!
Kram