måndag 14 juni 2010

Min man

 

Vad skulle jag göra utan dej?

Du räcker till, du gör mig till en hel och trygg person. Du lyfter mig och stödjer mig i allt, aldrig har du nekat mig, aldrig har du kränkt mig.  Du finns alltid där med din tröstande famn och ditt varma leende.

Bara jag känner dig innanpå och utanpå. Bara jag vet dina verkliga rädslor, din oro, vad du drömmer om, vad som gör dig lycklig och hur fruktansvärt mycket vi betyder för dig.

Alla säger att jag haft tur att träffa nån som dig. Någon som är så kärleksfull, så respekterande och hjälpsam. Du vet så mycket, du lär mig vara mig själv.

Vi står starka, du och jag, men våra framtidsplaner är att bli ännu starkare.  Att finna nya vägar och upptäcka nya sidor hos varandra.

Den här sången får mig att tänka på dig, av så många skäl. Du är verkligen vinden under mina vingar. Jag vet att jag är en temperamentsfull person med mycket vilja. Jag är krävande och drivande. Och just därför älskar jag dig så mycket, för att du älskar mig för den jag är, du försöker inte ändra mig utan istället lyfter du och uppmuntrar mina fina sidor. Tack för att du är du och för att jag får vara jag.

 

 

All kärlek/

din fru.

2 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina ord om din man. Underbart att känna så.
Ha en fortsatt skön helg!
Kram Ullis

Millas hem sa...

How cute!=)

Kram