lördag 13 december 2008

Lucia, julstämning, awards och utmaning!

Maginfluensan slog återigen till här hemma i natt. Detta blev även startskottet för vår storstädning som ägde rum idag. Har även hunnit koka skinka och J och barnen står just nu och gör lite julgodis. Trötta är vi dock, inte mycket sömn i natt och vi trodde ju barnen skulle sova länge eftersom de är sjuka och ingen har fått sova, men icke, vid 7 var alla friska (?) Konstigt....

Nåväl, det har varit en mysig dag med mycket julmusik och glada barn trots allt.


I torsdags var det lucia på dagis, självklart satt man bänkad strax efter 6 för att titta på alla godingarna.







Snö har vi, i massor! Det kommer bara mer och mer och jag tycker det är rätt fint, kunde kanske kommit om två veckor istället så man fått den optimla julkänslan.




Sen har jag fått några utmärkelser, känns väldigt uppmuntarande nu när man varit lite nere. Tack tjejer för att ni finns!



Den första kommer från Klarafina, som för övrigt är från Norge. Den ska såklart skickas vidare och jag väljer att ge den till Johanna med bloggen Södralycke. Du är värd alla awards här i världen! :)
Den andra kommer från Ulrika med bloggen Leva på Landet. Och jag vill ge den vidare till en annan Ulrika med bloggen Mamma Pappa Barn. Tycker den här awarden passar dig perfekt då din blogg är så unik och personlig.


Den sista kommer från Johanna och jag vill ge den till min goa gumma Anna
med bloggen Livet på Hulta.
Tack för att du bryr dig!




Johanna har även utmamat mig, ska försöka ta mig an den här och nu.
Regler: 1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna
3. Meddela de utmanade på deras bloggar
Då kör vi!



8 Favoritprogram
1.Barnmorskorna
2. Desperate Housewifes
3. Arkiv X
4. Bonde söker fru
5. Nytt läge
6. SOS familj
7. Förlossningskliniken
8. Lost
8 Saker jag gjorde igår
(funderar så det knakar)
1. lämnande barnen på dagis
2. åt frukost samtidigt som jag pluggade hela fm
3. tog emot Sotaren
4. hämtade barnen
5. hälsade på sandra, mattias o wilda
6. firade lison
7. mys med gubbe ;)
8. torkade spyor :(
8 saker jag ser fram emot:
1. filmmyset ikväll
2. när den här kursen är avslutad i skolan
3. julafton
4. nyårsafton
5. vår utlandsresa till sommaren
6. familjestunder
7. den dag då jag blir leg. sjuksköterska
8. sommaren och nya renoveringsprojekt :)
8 favoritrestauranger
Shit, vi äter ju ute så sällan...
1. Montmatre i Karlskrona
2. Da Vinci i Karlskrona
3. Akropolis i Växjö
mmmm.... det e väl de jag kan komma på.
8 saker på min önskelista
1. Frisk familj
2. Balans mellan skola, familj och fritid
3. Ett bättre tålamod och morgonhumör
4. En resa till Hawaii
5. Fler tjejträffar
6. Mer egentid med min älskling
7. Drömhudet på landet här i närheten
8. Kortare avstånd till min familj/släkt, saknar de så mycket...

Skicka vidare till 8 personer hoppar jag över, men du får gärna anta den om du känner för det :)
I morgon ska jag ta mig en rejäl bloggrunda, ska bli kul att se vad ni har för er!
Puss o kram,
livet känns lättare, men det hade känts ännu bättre med lite julledighet...

17 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan
Inte roligt med maginfluensa, men tur att den gick över så snabbt. Grattis till alla utmärkelser :-)
Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken tur att det gick över så fort. Grattis till alla dina utmärkelserr. Du behöver verkligen dem just nu. Härligt att ni har fått lite snö i alla fal. Vi har fått ännu mer snö igår. Kul att du är med och tävlar. Så söta tjejerna är på bilderna.


Lycka till i min tävling och ha en bra Lucia!
Kram Ullis

Anonym sa...

Hej vännen!
Vad skönt att det känns lite bättre nu trots eländig magsjuka!


Hoppas snön får ligga kvar nu bara det verkar smälta nu tycker jag! Ha en skön helg, hoppas vi kan ta fikan snart eller tjejträff kanske?

Puss och kram Sofie

Anonym sa...

Hej vännen!
Vad skönt att det känns lite bättre nu trots eländig magsjuka!


Hoppas snön får ligga kvar nu bara det verkar smälta nu tycker jag! Ha en skön helg, hoppas vi kan ta fikan snart eller tjejträff kanske?

Puss och kram Sofie

Mjuka sa...

Mysiga snöiga bilder ni har!!
kram Malin

Anna sa...

hej gumman! kul att se dig här igen på bloggen! saknar er när jag inte får läsa inlägg här. och tack för awarden! söta Lucia barn! puss och kram!

Frida sa...

Vad tråkigt med maginfloensa, hoppas ni kryar på er snart.
Vilka söta lucior och gullig liten tomte.
Grattis till alla utmätkelserna!
Kram Frida

Isabelles moster sa...

Usch ja det är inte kul m maginfuensa, hoppas det är bra nu!
Den avd jag är på har inga reserv"stationer" så i kväll blir det becksvart....Usch det gillar jag inte men så är läget!
Och nu har jag exakt 2 veckor kvar på min utb och det är så skönt, det går fort jag lovar!!!
Men jag håller med dig, vissa kurser är värre än andra och magont och stress blev tyvärr en del av min vardag... Men det lättar på det är väl tur det..
Ha en fin 3:e advent!!
Kram C

Södralycke sa...

Tack,vad gullig du är vännen!

Många kramar till dig och familjen!
/Johanna

Vecka - Vecka sa...

Grattis till alla awarder och krya på er!

Kram,Lotta

Ett skönare liv sa...

vilken trevlig blogg du har :) å vilka sötnosar till döttrar :)
grattis till awarder !
sköt om dej
kram nadja

Lina sa...

Hej!
Varsågod! Du var väl värd en utmärkelse tyckte jag!

Lussefirandet gick bra! Tyvärr var de väldigt mörkt och bilderna vi tog blev väl inte direkt bra. Inte heller de vi filmade, men ja, ja de får duga som minne! ;- )

Nej, de är väl ingen större skillnad på att vara gift...men de känns lite mer på riktigt och lite mer vuxet att säga att man är de ;- ) Snart är de 4 månader sen, tiden går SÅ fort nu!

Må så gott!
Kram, Lina

Grodmamman sa...

Mysigt med lucia!
Hoppas att du får en skön julledighet nu!
Grattis också till alla utmärkelser.
Kram

Rosa Hemmet sa...

hej tjejen! Låter som att du har det lite jobbigt just nu. Ibland är livet lite väl fullt och det är svårt att få tiden att räcka till... det kommer nya tider hela tiden! Grattis till dina awards, de förtjänar du. Vilka söta lussare ni fick skåda, själv såg jag inte ett enda. Jobbade hela helgen. Ha det bra och ta hand om dig

Nicole sa...

Så söta lucior o tomtar! Å grattis till alla utmärkelser!!
Hoppas att ni är friska nu och får vara det över jul. Lillebror har hög feber här och nästan alla barn på storasysters dagis är sjuka, så snart är det nog hennes tur också...Suck.
Ha en riktigt god jul! Ö Nicole

Anonym sa...

Fy för att vara sjuka!!! Vi är det hela tiden men dock ej(peppar, peppar) inte magsjuka, men förkylning.
Grattis till alla awards!!
Visst känns det skönta tt snart ha jullov, och få pusta ut.
Ha det jättebra!
Kram!

svartataket sa...

Hoppas ni är friska nu!
Nä jag har inten stress för jul.
Alla klappar är klara och bara maten som ska fixas dagen innan och kan därför stöka med alls som vanligt..hihihi
God jul på er om vi inte hörs innan!

KRAM