torsdag 4 december 2008

Två prinsessor och en släng av magsjukan...

Ja idag ligger snön tät över gräs, träd och buskar. Det känns lite mer ok nu när julen är invigd. Dessutom ska jag sitta hem och "mysa" med mina böcker idag och i morgon och då är det fint att kika ut då och då och se allt det vita, ganska rofyllt.
~~~~::::~~~~
Annars har tiden stått stilla här hemma, jag har varit en tråkmåns denna veckan med extra mycket pluggande för den kommande tentan på lördag.
Dessutom fick vi en släng av maginfluensan här i måndags. Bara jag och lilla E (som vanligt, vi låg vid samma tid förra året och spydde ikapp hemma hos farmor...) I år blev inte lilla E lika dålig, men jag fick såklart smaka rejält på kakan och tvingade även stora E i säng halv 7 för att jag inte kunde stå på benen. Det slutade med att vi låg allihop i samma säng tillslut, för vem vill sova ensam?
Så när maken kom hem från jobbet mitt i natten och sängen är full med folk uttrycker han sig lite ynkligt "men var ska jag sova då?"
Haha, det var ingen som sov så mycket den natten. Och dagen efter repade vi oss med hjälp av mycket sömn :)
~~~~::::~~~~
Flickorna grejar med de mest flickiga grejerna som vanligt.
Stora E har fått på sig min gamla prinsessklänning och lillasyster får tålmådigt stå ut med att håret fylls med hårspännen...


Man kan allt skymta en liten tår på kinden, skam den som ger sig! Vill man vara fin får man allt lida pin, eller hur är det man säger? :)


Jag hoppas kunna kika runt hos er nån dag, tiden har bara inte riktigt räckt till...
I helgen far vi söderöver, familjemys!

Kram sålänge!

8 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan
Här har vi också fått en släng av magsjuka, inte roligt. Så söta dem är när de leker tillsammanans :-)
Kram Sara

Anna sa...

tråkigt att vara sjuk. tenta en lördag, tråkigt, vad är det för tenta då? söta dina sessor är som vanligt! kram anna

Anonym sa...

vilka härliga bilder :-)

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att ni är piggare. Magsjuka är inte kul, vill jag inte ha. Så gulliga tjejerna är. Tänk om man skulle ha så där mycket hårspännen i håret om dagaran, hihi. Hoppas att ni får det riktigt skönt i helgen.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Frida sa...

Magsjuka är inte roligt. Lycka till på tentan i morgon!
Kram Frida

Klarafina sa...

Hej!
Det ligger en award till dig i min blogg.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Usch och fy för kräksjuka! Ví låg däckade hela familjen för 6 år sedan runt jul. Barnen var som bleka spinkiga spöken i sina fina julkläder det året... Själv hade man ju behövt kräkas lite till för att bli mager*fniss*

Kram Annica

Lina sa...

Hej!
Hoppas att ni har repat er efter magsjukan, finns de nåt värre???FY!
Här hemma är de en förkylning som ALDRIG vill ge sig...Jag hostar och hostar tills jag kr....BLÄ!

Men, men de ska völ bli bättre! Lilla E har mirakulöst klarat sig, då de är jag och maken som hostar i kapp.

Vilka söta bilder på dina små tjer! Ja, jag ser den lilla tåren på kinden...Att ha femtioelva hårspännen kan inte vara bevämt!

Må så gott!
Kram, Lina