söndag 30 november 2008

Krans-premiär!


Har varit och kikat runt på allas fina jularrangemang, det är inte annat än att man blir inspirerad av er! Så julmysigt tjejer!
Själv har jag gjort min allra första krans ever! Ja det är sant, jag har inte ens pillat ihop en midsommarkrans nån gång...

Annars känns det som om läget är under kontroll här, jag känner att jag ligger bra till med pluggandet, lilla E sover efter en jobbig fm och stora E har en kompis här och de håller väl på och river övervåningen vid det här lagret... ;)


Tjejkvällen i fredags var jätte mysig, vi ska frsöka göra det till en vana en gång i månanden. Tiden bara flyter på annars...








(ja, det är väl inte den snyggaste kransen här i världen, men den är gjord av mig ;)






Det var lite julbilder från familjen Rydman det! Idag när vi var i skogen passade vi på att titta ut en julgran med... (jaaaaa, vi knycker, så gör man där vi bor, för här finns inga att köpa... men säg det inte till någon ;)


Just det, har ju fått en fin award från Ullis med bloggen Leva på Landet. Den ska egentligen länkas vidare men jag är så ego att den stannar hos mig!


Tack så mycket vännen, det värmer!


Hoppas ni har en trevlig 1:a advent, det har iallafall vi!


Puss & Kram!



10 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Tycker att du gör helt rätt som har den kvar hos dig. Tycker att din krans blev gullig. Brukar inte heller göra kransar så jag köpte en färdig halmstomme och lindade mossa runt. Enkelt och bra. Så kul att det blev så kul i fredags, det behöver du med allt som du gör.

Ha en riktig skön första advent!
Kram Ullis

Grodmamman sa...

Har gjort egna kransar i flera år, men i år har jag köpt färdigklädda och sedan dekorerade jag den lite själv. Jag tycker att det enklast att klä en halmstomme, har väldigt svårt för att få dem runda annars. Visst är det kul när man gjort något man aldrig gjort förrut?!=)
Kram

Sara sa...

Hejsan
Jag tycker att din krans är superfin, extra kul när man fixat den själv. Grattis till den fina utmärkelsen.
Kram Sara

Frida sa...

Vilken fin krans du har gjort! Gillar verkligen ert kök, tomtegardinerna är så mysiga. Grattis till den fina utmärkelsen den är du värd!
Kram Frida

Anonym sa...

åhh. så mysigt ni har det. fina ni. :-*

Isabelles moster sa...

Hej hej. När det är jul är det verkligen kul att pyssla!! I dag har jag sytt nya gardiner och pyntat lite i huset, superkul!
Grattis till din tenta vad skönt! Det är ju underbart att man kan lägga saker bakom sig!
Ha en bra dag! Kram C

Anonym sa...

Kransen blev jättefin...alldeles perfekt julig! Ser att du hunnit långt...fått upp julgardiner...barnen mår bra, läsandet flyter på...kan det bli så mycket bättre?
Stor kram,
Bella

Mjuka sa...

Gtattis till den fina awarden! och superfin krans!
kramar M

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Här vare julfint:)

Vad sött det var med hjärtanen i granen:)

Kram Annica

Pixi sa...

Jättefiin krans..den ska du va stolt över ,kramis!