måndag 1 mars 2010

Ett steg i taget….

Här hemma försöker vi kombinera barn, plugg, jobb, vardag och köksrenovering. Lite bökigt är det, mest det här med att själva köksinredningen flyttat till vardagsrummet men att vi fortfarande lagar mat och diskar i det som är kvar av det gamla köket. Allt blir så opraktiskt, men det visste vi därför känns det ok. Jag sitter just nu och väntar på köket som är påväg med lastbil från IKEA lagret.  Lite orolig är jag då det inte är någon vidare framkomlighet på vår gata, de har lixom gett upp det där med skottning numera, kanske har de fått nog?

SLUTA SNÖA!!!

P3010653

P3010652

Mycket är kvar, men det är ju sånt vi inte klarar oss utan nån längre tid därför blir underdelarna det sista vi byter ut. I lördags trotsade vi snövädret och körde med bil och släp till Växjö och hämtade virke och gips/spånskivor till köket. Det var ett projekt kan jag säga! Att lasta släpet på ett lämpligt sätt med 5 meter långa bräder som dessutom måste allt bakas in i ett paket för att inte bli förstört när vi kör hem det i allt blask. Ja efter 3 timmar var släpet packat och klart, ungarna var i upplösningstillstånd trots mutor med godis och frukt… Väl framme i kassan visade det sig att vi tagit dubbelt för mycket virke! Gaaaah, jag tyckte väl det var tok-mycket och dessutom stod det på lappen att brädorna skulle vara 3 meter, inte 5!!! Det var bara att vända, packa av och packa om. Efter det var det ingen som orkade med sig själv längre så vi fick snabbt ta oss närmaste McDonald´s. Sen var det ju det där med att få in 5 meter långa bräder i ett vardagsrum…. men det är en annan historia :)

I mån kommer tapeterna oxå. Vad vi valde, det visar jag senare. Det kommer bli lite färg och liv kan jag säga. Inga vita väggar här inte!

 

P2200638

P2200642

God Jul, tänkte jag säga, för det var den känslan jag fick när jag såg bilderna på tjejerna.  Nej, nog för att det är fint med snö men nu längtar vi efter barmark, fågelkvitter och plusgrader!

Hej på er sålänge!

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Ska bli så kul att följa er renovering! Här borde vi ta oss till IKEA och beställa köket, men vi har inte ens orkat börja planera det hemma på datorn än.
Lycka till!
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt att ni är på gång. Här har vi nog enats om att fixa i köket också, men det blir en budgetvariant med de skåp vi har och målning. ska bli kul att få fortsätta att följa hur det blir.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis