onsdag 24 mars 2010

I mina döttrars ögon

 

I mina döttrars ögon är jag en hjälte.

Jag är stark, kan allt och saknar rädsla. Sanningen är den att de blev sända för att rädda mig. Jag ser den jag önskar jag vore i mina döttras ögon.

I mina döttrars ögon är alla lika, mörker blir ljus och på jorden är det fred.

Mina små mirakel som Gud gav till mig  ger mig styrka när jag är svag. Jag finner mening med att tro, i mina döttrars ögon.

När de tar min hand fyller det mitt hjärta med glädje. Allt blir lite tydligare, jag inser vad livet verkligen handlar om. Känslan håller sig kvar även om hjärtat brister, och de ger mig styrka när jag känner för att ge upp.

Jag har sett ljuset, det finns i mina döttrars ögon.

I mina döttrars ögon, ser jag framtiden. En reflektion av vem jag är och vad som skall komma. De kommer växa upp och en dag kanske bilda en egen familj. När jag är borta hoppas jag de ser hur lycklig de gjorde mig, för jag finns där, i mina döttrars ögon.

~~::~~

baby-hands[1]

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vackra ord!
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina och vackra ord.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis