söndag 14 mars 2010

Tjuvkik på nya köket!

Såhär såg det ut när vi rivit bort allt och innan vi satt på gipsskivor…

P3060663

Nu ser det än så länge ut såhär…

P3140677

Vi trodde vi skulle få fläkten färdig i helgen men vi hade problem med att koppla elen så vi väntar på att pappa ska hjälpa oss i morgon. Sen ska mamma och jag börja kakla denna sidan och så fattas ju knoppar (som vi inte riktigt bestämt oss för vad vi vill ha än) och sen de vita  hyllorna som ska upp på väggarna. Som ni ser gick vi på en rätt galen tapet, det tog lite tid för mig att “vänja” mig vid den då den är rätt stirrig och mörk, men nu tycker jag att det känns ombonat och hemtrevligt. Mer personligt än helfärgade väggar.

P3140678

Jag har aldrig haft så svårt för att välja tapet som det var denna gången.  Vi hittade aldrig nått som var sådär “wow” som det alltid varit innan, därför kan jag tänka mig att vi kanske tröttnar på tapetern om några år men då målar vi över den :)

Just nu känns det kanonbra med valet.

P3140679

Jag återkommer snart igen med nya bilder. På tisdag river vi bort diskbänken för då kommer det folk hit kopplar om vatten och diskmaskin. Det går sakta, men jag försöker ha is i magen och än så länge tycker jag vi fått till det som vi tänkt. Vi hoppas det fortsätter så.

 

Tack Sofie o Klas för en underbar bröllopsfest igår, det var kanonkul!

Ni är underbara!

1 kommentar:

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt att det händer något i köket. Vilken tapet. Det var det verkligen färg på. Vill också ha färg och mönster på den som vi ska ha i köket, men det är inte lika stor yta som ni har. ska bli häftigt att se hur det blir när det är helt klart.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis