torsdag 4 mars 2010

Välkommen till vårt kaos!

 

Röran här hemma är maximal. Allt står i staplar blandat med leksaker, porslin, mat, tvätt på tork och kartonger. Mitt i allt leker barnen affär och bygger kojor, nämnde jag att vi äter middag där det finns plats. Det är riktigt påfrestande… I helgen måste vi få lite fart och riva ut spis/ugn/fläkt. Sätta gipsskivor och lägga klart golvet. Samma dag måste spis och ugn på plats för sen jobbar maken söndag och måndag och då kommer projektet stå till. Vad ska jag göra hemma med ungarna lixom, grilla korv ute i snövallarna?

P3030662

P3030661

P3030660

P3030659

Vi tycker synd om våra ungar som just nu kommer lite i skymundan. De är världens duktigaste och underhåller sig mest själva under dagarna för vi ska hinna få nått gjort. Det blir till att kompensera dem för att vi stjäl tiden då vi brukar umgås. Jag känner mig som världens sämsta mamma just nu och den känslan får jag väl slåss med ett tag eftersom vi inte har så många barnvakter runtomkring oss. Jag är så tacksam för att de är så självgående och företagsamma.

Nu ska jag försöka laga lite i mat i det s.k köket innan det blir till att återgå till läkemedelsplugget.

Kram från Karro!

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Nu fick jag nästan lite ångest inför vår köksrenovering!:) Å andra sidan ska vi ha en snickare här plus att maken ska vara ledig några veckor, så förhoppningsvis går det fortare då. Fast vi ska göra om nästan hela övervåningen då vi ska öppna upp in mot vardagsrummet. Ja, jösses, vi får väl se hur det går!:)
Kram

Anna sa...

Barnen klarar sig alltid! är ju kul att renovera samtidigt som det är jobbigt! och barnen ser ju ut att ha ganska kul mitt i all röra! kramen anna

fia sa...

ni sköter det så bra så!
hela familjen. :)
kramas lite när det känns tungt så känns det genast bättre.
love!

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga bilder på barnen i skåpen:) Det känns jobbigt när man är i det, men det är ju all möda värd.

Ha en skön helg!
Kram Ullis