torsdag 22 januari 2009

Inspiration från flickornas rum...

 

Bjuder på lite färgglada bilder från flickronas rum idag. Snart har lilla E vuxit ur sin bebissäng och då är jag lite sugen på att pimpa en ful-tråkig-ikea våningssäng så den blir färgglad och lekfull. Får se vad jag ska hitta på, några ideér har jag.

 

P1220146 P1220147
P1220144 P1220148

  P1220149P1220145P1220150  P1220151   

 

Det är så skönt i skolan nu när tempot gått ner nått steg. Jag hinner leva, läsa litteraturen vi fått och fundera lite. Det är mycket filosofi och eftertanke. Om 3 veckor är det dax för praktik, jag ska vara på en vårdcentral här i närheten. Känner mig inte riktigt redo, vill egentligen ha mer kunskap innan jag ger mig ut men det är klart att det ska bli utmanande och spännande.

Just nu är jag hemskt trött hela tiden, det är väl de efterföljande sviterna från influensan. Jag vaknar inte om mornarna och idag försov vi oss... Attans, hatar att stressa iväg oss alla till skola och dagis.

För övrigt känns livet rätt soft just nu, Kalmar-trippen gav oss nytt liv!

Puss & Kramen!

 

8 kommentarer:

Sara sa...

Så skönt att det lugnat ner sig lite, det behövs lite lugn ibland. Spännande med praktik.
Kram Sara

Anna sa...

skönt att livet känns bättre nu. praktiken kommer gå bra så oroa dig inte. kramar

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga bilde från tjejernas rum. Så skönt att det är lite lugnare i skolan. Det brukar vara skönt att få varva praktik och läsning. Då orkar man ju bättre.

Kramar Ullis

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Mysigt rum de ser ut att ha flickorna, massa roliga färger som gör att det blir ännu mer upplagt för glada lekar :) Influensan verkar ha slagit hårt redan, men du har gjort bort den nu.. Förhoppningsvis får man den inte två ggr. ha det fint!

Pixi sa...

Ja skönt att det e lugnare nu o att det köänns mindre stressigt med allt,ja det hade vart fint att pimpa hennes säng! Kram !=)

Frida sa...

Det låter spänande med praktik, vad bra att det har lugnat ner sig lite för dig. Härliga bilder från dina döttrars rum lite färg piggar sannerligen upp.
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida

Södralycke sa...

Kul med lite praktik! Praktiserade på vårdcentral några veckor när jag läste till uska. Fick verkligen träna mycket på att ta blodpover mm vilket var suveränt!

Hoppas ni får en skön helg! Kram Johanna

Anonym sa...

Det glädjer mig att livet har blivit lättare nu. Härliga bilder!
De virkade kakorna är underbara!
ha de gott!
Kram!