lördag 3 januari 2009

Picknick på isen

Medan jag satt inne och pluggade en fin dag som denna, tog maken med barnen på picknick. Varm choklad och bullar smakar bäst ute. Det var många som susade runt på sina skridskor så i mån när mormor och morfar kommer blir det att vi tar med oss skridskorna vi med.

Det var nog minst 3 år sedan jag åkte, senast var när vi bodde i Växjö, då brukade vi ge oss ut på sjön och åka längs stranden för att kika på alla lyxvillor. Man får ju se allt från ett helt nytt perspektiv.

Ikväll var S och jag ute och gick, frisk och klar luft, det var helt underbart! Hoppas kylan håller i sig, då står jag ut med vintern.

 

P1030117 P1030115P1030116

Fortsatt trevlig helg!

Kram K!

6 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

en sådan mysig dag maken och barnen fick det. Hoppas att du hann plugga mycket undertiden så att du också får njuta i morgon. Åker inte skridskor så ofta, men gillar att vara ute och gå i alla fall så man får njuta av solen och vintern. Ser ju vekligen fram emot våren då det börjar att grönska och det ljusar ordetligt.

Kramar Ullis

Grodmamman sa...

Här åker jag skridskor på juldagen och det är det enda!:)
Härligt är det dock att gå ut och promenera i solskenet!
Kram

Anonym sa...

Ser härligt ut med lite fika på isen! :-) Tänk om vi hade kunnat det nu... men inte då, då det är -30,5 idag!! Grr!! Men de blir väl varmare! Kram!!

Frida sa...

Vad mysigt det ser ut med picnik på isen! Minns inte när jag åkte skridskor senast jag kan nog inte åka nu längre, hade nog mest känt mig som Bambi.
Önskar dig en trevlig vecka!
Kram Frida

Lina sa...

Hej!
God fortsättning! Ja, vi fick en kanon kväll här hemma! Våra små 2 åringar skötte sig nästan själva vid sitt egna bord! De lekte och hade jätte kul! Lilla E slocknade 00.40...Puh! Hon har vänt på dygnet nu när vi vart lediga...Imorn börjar allvaret med dagis och jobb igen.

Ja, visst är de UNDERBART med vinter om den är som nu, kalla och solig! Här i GBG har vi ju annars mest regn och rusk tyvärr...

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Anna sa...

mysigt, synd du inte kunde följa med. men blir nog bättre efter tentan. kram