onsdag 14 januari 2009

Weekend i Kalmar!

Nu börjar krafterna äntligen återvända efter en tid med feber, hosta och förkylning. Jag hoppades ju så innerligt på att jag skulle kunna hålla mig undan denna segdragna förkylning, med feber i minst 5 dagar!

På lördagen kom turen till mig... men åkte ändå in o skrev min tenta i måndags, det gick nog OK om man tänker på omständigheterna.  I morgon ska jag in till skolan och ha mitt sista seminarium, sen slutar jag första termin! Hjälp vad den gick fort! Får nog lov att erkänna att jag fått lite mersmak både på ssk-yrket och på att plugga. Man blir lixom lite beroende.

Idag är det onsdag och jag är äntligen feberfri (halleluja) för i mån ska jag och maken åka på vår inplanerade weekend till Kalmar, vi ska bo på Packhuset i två nätter och bara göra en massa roligheter, kanske åka över till Öland nån dag och så blir det ju efterlängtad shopping. Blir väl en hel del vila  med eftersom vi är ganska utsletna efter sjukan.

Nu är maken o stora E påväg in till veterinären med Bosse, vi har kämpat i månader med ett sår på benet som inte vill läka. Nu är katten så deppig och lessen att vi inte står ut längre. (kanske för att han fått gå i tratt de senaste två veckorna) Lille kissen.

1035064[1] 

 485580[1]

återseende!

Stor kram  från Karro!

7 kommentarer:

Grodmamman sa...

Skönt att du mår bättre!
Har ju börjat läsa min kurs nu också och jag kan bara hålla med. Man blir sugen på att fortsätta läsa!:) Hoppas att den känslan håller i sig!:)
Ha en härlig helg!
Kram

Lina sa...

Hej!
Oh, va mysigt med en helg tillsammans med maken! Njuuuut i fulla drag! Vi hoppas också kunna boka in en helg farmöver bara vi två! De behös emellanåt! Du är ju vär detta, läste just ditt förra inlägg med allt som hänt och så sjuk på de...

Må så gott & ha en JÄTTE mysig helg med maken!!!

Kram, Lina

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt att ni är på bättringsvägen och att du snart har klarat av din första termin. Så kul att du gillar det du läser så att det blev rätt val för dig. Hoppas att ni får det bra i Kalmar.

Kramar Ullis

Anonym sa...

Härligt att det är på bättringen! :-) Du har fått en utmärkelse av mig, som finns på min blogg :-D Kram på dej och fortsätt så här :-D

Pixi sa...

Javisst e det lätt att bli beroende av att plugga! Men förstår inte varför egentligen! Haha..Ha det så myyyysigt tillsammns denna helg! kraam! =)

Anonym sa...

Vad skönt att läsa att det är fler som blir lite beroende av att plugga...mitt beroende har hängt i...så jag förgyller min vardag med en universitetetskurs då och då! Stackare...sjuk och tenta...härligt att du orkade släpa dig dit...bra att du belönar dig med härlig helg!
Kram,
Bella

Anna sa...

härligt, det är ni värda! puss