lördag 7 februari 2009

"Älskar du mig ändå?"

 

   Vad mycket funderingar det finns i en 4:a årings huvud. Jag förundras varje dag över saker hon funderar över.

Häromkvällen när jag nattade henne sa jag : "God natt min gumman, jag älskar dig"

Då tittade hon på mig och sa "...även när jag är dum?"

"Ja, det spelar ingen roll vad du gör eller hur dum du än är, jag kommer alltid älska dig!"

Då sken hon upp "...och Ella med!"

Tänk vad viktig lillasyster är trots allt...

 

Kände bara att jag ville dela med mig av ett litet ögonblick som jag kommer minnas länge.

 

Den här låten brukade jag både sjunga o spela för Emmy när hon var bebis, den betyder jätte mycket både för mig och henne.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tänk vad tiden går, snart är min lilla tjej stor, full med förstånd och insikt. Förhoppningsvis blir hon en trygg och glad liten individ... (om vi inte lyckas sabba henne innan)

 

Trevlig lördag på er,

nu ska jag ska njuta av mina goa ungar :)

13 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med alla dessa spontana tankar som ens barn delar med sig av. Ha en trevlig helg.

Grodmamman sa...

Härligt med barnens funderingar!:)
Här är ju mina barn lite äldre och jag brukar säga till dem att "jag kommer alltid att älska er, men jag kommer inte alltid tycka om de saker ni gör!"
Kram

Vecka - Vecka sa...

Visst är det härligt med barns funderingar och tankar!

Ha en härlig helg!

Kram på dig!
Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt det är med barn som funderar. De har ju så härliga tankar.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Anna sa...

åh fick nästan en tår i ögat. Gullunge! ha det bra!
kram anna

Sara sa...

Barnen är det bästa man har, vad mysigt det är med små pratstunder!

Kram Sara

Anonym sa...

hej karolina och hela familjen. Tack för alla trevliga små berättelser och fina bilder och musik. Vi tycker det är så roligt att få dessa livstecken från erIdag har solen visat sig här i Lyckeby.Det var ett plus Snart kommer också vårblommorna och vi trivs bättre med livet.Vi mår ganska bra och är tacksamma för varje dag.Hörde du skulle prya i Åseda.Där bor min moster Vega Rosenqvist.Det blir msäkert bra då du givetvis skall gå bredvid en annan sköterska.Lycka till.Kanske vi ses på min födelsedag den 2 mars.Vi återkommer om det.Ha det bra och sköt om alla väl.Kram mormor.

Anonym sa...

Moaha! Självklart bitchen! Hade varit skönt att inte gå och göra det själv. :)
Jag vet vart jag ska tatuera mig, men jag har inte en aning om vad jag ska tatuera in.. :P
Jaja, det löser sig väl. ;)

Hahahaha! Ja, barn funderar verkligen mer än man tror. :)

Ha de bra gumman så hörs vi. :)
PÖÖSS!

Lina sa...

Hej!
Ja, barn är härliga...:- ) Väntar på att Lilla E ska bli lite mer talför. De börjar komma, men inget direkt sammanhängande.

Oh, vi hade en kanonkväll! Hamnde tom på artisernas efterfest! Tunikan var ett partyplagg om nåt! ;- )

Jo, jag kan hålla med, ju fler tidningar man läser desto mer missnöjd/ inspirerad blir man...

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Nicole sa...

Å så gulligt!!
Här är det massor av funderingar också för tillfället och en mängd knepiga frågor...
Ser att ni varit på me&i-party också. Vårkollektionen är så härlig!
Ha en riktigt skön vecka!

Anonym sa...

Barn är väl bara såå underbara! Man är ju alltid nyfiken på vad de kan tänkas tänka på :-)

/Ulrika

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ett härligt ögonblick:) Jag blir glad i hela kroppen! De är ju så härliga de små barnen! Och inte blir de mindre härliga med åldern heller;)

Njut av barnen
Kram Annica

Pixi sa...

Barn e för härliga ,glöm inte skriva upp såna "klokord"..Ohhh..ha det bra ,kramen o Lycka till i tävlingen! =)