torsdag 26 februari 2009

Mitt senaste målarprojekt...

  De senaste kvällarna har jag renoverat vårt nyaste loppisfynd. En spjälis till lilla E, vi köpte den för en 100ing och tanken är att vi ska ta bort ena framsidan så den blir öppen, mer som en soffa :) Vi kunde inte det på den vi hade innan, som för övrigt var min lillebrorsas. 

Jag tycker den från -89 är riktigt charmig o har alltid gillat den.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Men sen när jag hittade denna, lite sliten och nött så blev jag sugen på att fixa o måla lite. Den var beige innan, men med lite vit färg blev den riktigt fräsch!

 P2260002

   

P2260004P2260003

 

Just nu löper våra odjur (katterna ja) amoniak här hemma, de klöser sönder väggar, stolar och mattor för att de är uttråkade. Vem vill ut och bajsa i snön!?

P2260018

P2260015

Nej, nu är det skottpengar på dem nu... *grrrrr* Inte kan vi tapsera om vartenda rum här! Är det fler än vi som har rastlösa odjur som härjar fritt hemma?

~~~~:::~~~~

Igår var jag på apoteket och fick vara med och se hur det funkar där och idag har jag varit med sjukgymnasten hela dagen. Jag har fått prova på en massa kul; vattengympa, nya träningsredskap, ultraljudsterapi och akupunktur. Det sistnämna gjorde sjukt ont! Men vilken dag! :)

Nu ska jag försöka hinna med lite skolarbete mitt i allt.

På återseende!

Kramar Karro

5 kommentarer:

Isabelles moster sa...

Hej!
Vad fin sängen blev. Det roliga är ju faktiskt att man gjort förvandlingen själv!
Vad skojigt o nyttigt att ni får gå med sjukgymnasten och även på Apoteket, det lät intressant! Ökad förståelse för varandras områden hjälper ju även pat, så det kan inte vara annat än bra tror jag!
Ha en skön helg, här håller vi tummarna för att vi ska få slippa magsjukan som härjar elakt..
*håller tummarna*.....
Kram C

Mjuka sa...

Det är så roligt när man kan göra fynd och sen fixa till det så fint, som du gjort!
Kramen Malin

Anna sa...

kul med praktik! fin sängen blev! tråkigt med katterna men snart år våren här! våra katter klöser inte men tiger är väldigt orolig när han hör alla fåglar utanför. ha det bra! kram anna

Anonym sa...

Precis vad jag behövde, nu ska jag kila ner och hämta upp spjälsängen och måla den, melodifestivalen får jag stå lver ;-) ni har ju såå fint hemma!! :-) Gillar ert hur så här på håll :-) KRAMAR/Ulrika L-J

Anonym sa...

Shit va fint du gör karro! du e ju grym på inredning! värsta drömrummet som man själv skulle velat ha de som liten. =D jättekul att läsa din blogg! inspirerande. kramar!!