lördag 28 februari 2009

Grattis alla Marior!

  Idag har vi namnsdag. En stor kram till mormor, mamma, mig och stora E (och många fler). Idag har Maria namnsdag och det firar vi ju självklart med lite presenter, choklad och picknick.

Här tar vi en skön fikastund i solen på Engdals kulle (notera mina underbara brillor)P2280020

P2280021

Sen åkte vidare och kikade på ett hus som ligger en mil från oss, långt upp i skogen. Vackert, men... nej. Ägarna visste inte mycket, typ ingenting. De hade köpt det för 3 år sedan och visste inget om när huset var renoverat eller delar var bytta. Huset var besiktigat av honom och det såg bra ut tyckte han, trots att jag hittade både det ena och det andra. Så då var 1, 3 millar ett reko pris (?)

Inte i våra ögon för det fanns knappt inget kök, en minitoa som var skabbig och så var det nått lattjo med läckage intill rökstocken. Dessutom kunde vi knappt ta oss fram på de isiga vägarna dit...

Danskar kommer köpa det, tyvärr.P2280024

Däremot kände jag lite mer kärlek för vårt hus, har insett att jag nog är mer förälskad i det än vad jag trott. När vi kom innanför dörren sa maken "Nej du, jag tror vi bygger ut...." Vi fick helt plötsligt nytt sug för att renovera hallen som vi lagt på is ett tag. Golvet ska rivas upp och så kanske vi målar om. Får se vad som händer, men vi stannar nog kvar här ett tag till iallafall :)

Nu ska vi laga pizza!

Trevlig helg på er!

Puss & Kram från Karro

5 kommentarer:

Isabelles moster sa...

Hej!
JA det lät mysko att köpa ett hus som någon inte vet nåt om.. Skulle jag inte heller göra tror jag...
Ja man kan ju göra om mycket hemma med om man bara ser möjligheterna, men det är ju inte alltid som plånboken tillåter tyvärr...
Hur som helst ha en skön helg.. Kram C

Grodmamman sa...

Grattis på namnsdagen!
Skulle inte heller köpt det där huset, fast ibland behöver man se något annat för att uppskatta det man har och se möjligheterna där. Vi var på en husvisning för något år sedan, ett hus jag tittat på länge, men det slutade med att vi insåg att vi bodde himla bra där vi redan bor!:)
Härliga vinterbilder du visar också!
Kram

Pixi sa...

Ohh vilken mysig familj ni e !! Grattis till alla er idag för det e eran namnsdag idag!!Kramizar!! =)

Södralycke sa...

Borta bra men hemma bäst! :)

Grattis på namnsdagen och trevlig helg på er! Kram Johanna

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis på namnsdagen. Jag heter också Maria liksom min mor:). Var väl bra att ni i alla fall tittade på huset, så du slapp fundera vidare.

Ha en bra helg!
Kram Ullis