torsdag 19 februari 2009

Praktik, böcker och djupa suckar.

 

Nu har jag snart varit på min praktik i en vecka. Det är himla kul men oxå lite jobbigt. Jag har av nån anledning byggt upp värsta ångesten för att ta venprov, vet inte varför för på skolan gick det alltid bra. Men idag tvingade jag mig själv till att ta ett prov på en patient och det gick väl sådär... efter två stick var rören fulla och han kommer nog att ha ett megablåmärke i mån... Men han verkade rätt nöjd ändå.

Annars har vi kommit in i en låna-hem-böcker-period. Jag älskar att läsa nya sagor för barnen och barnen älskar att höra nya. Så nu kör vi maraton läsning varje kväll. På vårt lilla bibliotek kan man hitta allt och de får hela tiden in nytt. Jag lyckas nästan alltid få tag i den kurslitteratur jag behöver oxå. Så tummen upp :)

P1010098P2160219

Sotaren var här i går och provtryckte, ingen läcka här inte, däremot var hela rökstocken full med tjära som hade börjat tränga igenom, det var det som luktade. Anledningen till detta kan man ju fråga sig, jo..... pelletsbrännaren är felinställd så klart!  *skräll*

Kan inte Gud komma och ta tillbaka den här brännaren för den har inte fört med sig annat än terror och problem! Ja, jag känner inget större hopp om att den nån gång ska bli rätt inställd men vi får ju göra ett försök. (Det är ju bara så sjukt att reparatörerna inte gjort det... känner att jag vill stämma dem just nu eftersom detta kunnat orska tjärbrand och hela huset hade kunnat brinna ner)

Ja, jag suckar. Tungt.

Dessutom är jag trött och kan inte riktigt tänka klart.

/K

9 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, näe!! Vilka f*****!!!! Jag förstår verkligen att du vill stämma asen! Det vore fan inte mer än rätt. Dom verkar ju inte riktigt kloka. Jag menar, hur svårt ska det va att få en relativt ny pelletsbrännare att fungera som den ska? Usch! Under all kritik! Men du får kämpa på gumman! Snart så får du ta en välbehövd paus med gott dricka, god mat och ARKIV X! XD Längtar!!! :P
Kram och puss på dig!!

Dicksonska våningen sa...

Nu var det längesedan jag hörde något från dig :)
Jag har inte varit så bra på att kolla bloggarna det senaste heller...
Men jag ser att du har att stå i! Tråkigt med pelletspannan, sån´t ska ju bara fungera...
Så roligt att se bilderna du har lagt ut det senaste.

Take care!
Kram Annika

Grodmamman sa...

Har alltid läst mycket för mina barn, antagligen en arbetsskada!:) Men jag tycker att det är så mysigt.
Tråkigt med pelletsbrännaren. Får man den installerad räknar man ju med att det ska fungera!
Kram

Anonym sa...

Ibland går det troll i vissa saker...så trist med pelletsbrännaren...hoppas verkligen ni får rätsida på problemet!
Låter mysigt med låååånga sagostunder...är själv uppväxt med det och än idag njuter jag av sagor...har läst för mina barn med och ibland säger sonen att det var mysiga stunder...men...de är över...minstingen är ju 14 år och inte så intresserad morsan och en sagobok...
Önskar er en härlig helg!
Kram,
Bella

Södralycke sa...

Usch det låter läskigt med pelletsbrännaren, hoppas ni får ordning på eländet nu!

Ha en skön helg! Kram Johanna

Isabelles moster sa...

Hej!
Åhh vad trött man blir på sånt skit man bara tycker ska funka, förstår dig!
Hoppas det ordnar sig! Det där m venprov kommer du ta dig i genom, det handlar mycket om att ta varje tillfälle man får och tvinga sig själv, annars drar man sig för det så kände jag i af.
Hoppas det går bra annars i skolan, vilken termin är du på nu??
Kram C

Lina sa...

Hej!
Här läser vi MASSOR också, eller ska jag säga tittar på bilder?
;- ) Idag har vit tittat/läst Emil, Alfons och Morris! Sen somnade Lilla E gott!

Vi har ÄNTLIGEN snö så i dagr har vi åkt pulka! Mer blir de i morn!

Jobbigt med brännaren som bara trasslar...Håller tummarna hårt att allt löser sig för er!

Här är vi inne i en fas när alla masiner går sönder...senast SPRACK vår glashäll!!!??? Så nu lagar vi mat på en lånad kokplatta från mina föräldrar.Ny häll kommer om en vecka!

Må så gott & trevlig helg!
Kram, Lina

Pixi sa...

Önsakr dej o de dina en underbar helg! =)

Anonym sa...

varfor inte:)