måndag 27 oktober 2008

Alla e vi trötta för det e ju måndag...

Det blir allt glesare mellan inläggen numera. Idag är vi så trötta allihopa, jag har haft föreläsningar från 8-5 och mina stackars barn har bott på dagis idag. Nu när jag hämtade dem hade dagiset redan stängt så de hölls ute (nä, det är väl inte riktigt så illa som de låter, hon som jobbade ville väl gå hem och tänkte att jag bara skulle kunna samla ihop mina ungar och gå.) De höll ju faktiskt öppet en stund längre bara för vår skull :)


Helgen var destu bättre då, vi var först på födelsedagsmiddag hos Anna och Henke-mannen i lördags sen stannde vi över i Tingsryd hos farmor och farfar för att möta upp mormor och morfar i badhuset och ha en riktigt skön dag ihop.
Kameran har hängt med hela helgen men inte blev det några bilder för det...


Nu är det dock tillbaka till verkligheten och pluggandet. På fredag är det dax igen, tenta, tenta...tenta! Känner att det kan gå hur som helst...


Ella är fruktansvärt förkyld med rosslande bröst och ihållande hosta vilket gör att hon vaknar vid 5 om mornarna. Då vaknar även resten av huset, stackars Emmy hade röda ringar runt ögonen nu när jag hämtade henne. Nä, dax att gosa ner oss i soffan en stund.


Avslutar med en rolig bild som maken fångat...

HejHopp Tomtesnopp!

7 kommentarer:

Sara sa...

Ni har verkligen fullt upp. Hoppas att inte Ella blir sjuk nu när du har så mycket i skolan. Kramar från mig.

Lina sa...

Hej!
Fullt upp här oxå...vart tarvtiden vägen??? Nåhgra extra timmar/ dygn skulle sitta fint!

Lycka till med tentan!

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Lina sa...

Som jag stavar!? Vart tar tiden vägen... ska de vara, inget annat! ;- )

//Lina

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att ni inte blir sjuka allihop nu när du har så mycket i skolan. Det gör inget att du inte har tid att titta runt så mcyket, vi finn kvar här hos dig i alla fall och väntar till du är tillbaka. Hoppas verkligen att det går riktigt bra på fredag.

Ha en skön vecka!
Kram Ullis

Annica sa...

Eländes elände med sjuka barn. Man vill ju bara ta hand om dem när de mår så!

Härlig bild på bollätande barn;)

Kram Annica

PS. Har du tid och ork för en utmaning finns det en hos mig.

PS igen jag är inloggad på den blogg där utmaningen ligger just nu. Annars brukar jag ju vara känd hos dig som Mitt liv - Mina drömmar

Isabelles moster sa...

Hej Hej!
Usch jag förstår dig det är inte kul med alla tentor! Men det kommer ju tider när det lättar på tentorna, men det brukar vara en hel del faktiskt innan juletider!
Hoppas tentan går bra på fredag! Jag håller tummarna! Så ni längtar också till jul, det gör jag med! Allt julpyssel och bak mm, det ser jag fram emot!
Hoppas du får en bra vecka m lagom mycket plugg.
Kram C

Pixi sa...

Förstår att du knappt hinner med..ett heltidsjobb bara att vara med ungarna o dessutom plugga! Duktig du e ..hoppas sötisarna kryar på sej obadat på tingsryd bad har även jag badat i !! det var mysigt där! Kram på er!!=)