onsdag 8 oktober 2008

Drömmar, vilja och verklighet...

Ibland är det väl bara att inse att verkligheten hinner ikapp än... Man vill så mycket men timmarna räcker ju inte riktigt till. Sen vet jag inte vad det är för fel på mig och sömnen, kan nog sova bort ett helt liv om ingen såg mig. I morse vaknade jag efter 11! Hade inte maken kommit in i rummet då hade jag förmodligen sovit tills eftermiddag. Jag blev lite sur för att han inte väckt mig tidigare, stackarn... får han ta skit för att han försöker vara snäll och låta mig sova...
Men jag vaknar aldrig och känner att jag är utvilad, blir man nånsin det?

Men jag är så superstressad nu, helvetesveckan startade i måndags och kommer hålla i sig fram tills januari. Läser anatomi och vi sa tenta av allt skelett och alla muskler på måndag. EN vecka att läsa in allt det! Vi är väl inte mer än människor!

Dessutom ska jag åka till Stockholm i morgon på lite roligheter så som inredningsmässa och shopping. Vi kommer hem på lördag kväll och det skulle jag ju såklart kunna avstå från nu när det är som det är i skolan, men det här har mamma, Carina och Fia och jag planerat sen länge och jag har sett fram emot det så himla mycket!

Jag har velat in i det sista om jag skulle strunta i resan men nu har ju alla tagit ledigt från sina jobb och så... Hur skulle ni gjort?

Men jag känner att jag kommit rätt långt i pluggandet, tror det ska gå att tenta av det här ändå på måndag. *hoppas, hoppas*

Det är så tråkigt att behöva sluta leva bara för att skolan stressar på. När kursen startade i måndags sa läraren att vi kommer "jobba 130%", glöm extrajobbet och aktiviteterna. Ingen klarar det här utan att plugga hela tiden."
Upplyftande, eller hur?
Vi som har barn då, ska de flytta in på dagis eller stängas in i nån garderob nånstans? Ibland undrar man...
~~~~:::::~~~~
Titta vilka små söta äppeln jag hittade ute, de är som karameller som ryms i en godisskål! :)
Lilla E har redan bitit i några stackare, de lever nog inte så länge...
...och sen har mina bokstäver kommit på plats. Målade och klara och så försvinner de i tapetern... hmmm.. nån som ser dem?
Det står iallafall "dream", och det är väl det som gör att jag inte har tid att vakna om mornarna ;)

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och återgå till latinen.

Sen ska jag ladda inför mitt Sthlm-besök! :)

Tack alla goa och rara människor där ute som förgyller mitt liv!

~:Kram Karro:~

15 kommentarer:

Anna sa...

det är tuffa kurser det där men bara att kämpa på du kommer klara det. såklart du skall åka till stockholm, läs på vägen lite. hur är det annars då? skall bli så kul att ses den 25:e. kramar

Dicksonska våningen sa...

Hej din stackare :)
Jag förstår att du har mycket att hinna med! Det måste vara som dag och natt mot den mammaledigheten du hade tidigare.
Om du känner att du klarar tentan på de tillfällen du har kvar att plugga så åk! Kanske alla kan hjälpa dig att plugga lite på resan också :) Du kanske kunde ta en stund i Stockholm för pluggande eller så?
Så himla roligt att du gillar låten!!! Jag ska genast tala om för lillebror - då blir han glad!
Han är grym!
Ta hand om dig!
Kram Annika

Dicksonska våningen sa...

Bokstäverna kanske skulle vara svarta? Det skulle vara jättesnygga mot den underbart snygga tapeten!!! Vilken tapet är det?
Kramar igen :)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tjenare tjejen!

Klart du ska åka till stockholm! Ta hjälp av dina nära och kära att plugga när tillfälle ges.

Och du...ingen har dött av att missa EN tenta. Jag förstår om du vill ha den avklarad men livet består av mer än plugg. Det är ju som du säger, du har ju faktiskt barn oxå!!

Lycka till med tentan och ha det så kul i sthlm!
Kram Annica

Frida sa...

Klart du ska åka till Stockholm! Man måste ju ha något roligt att se fram emot mitt i allt pluggande. Tycker det var dumt sagt av er lärare. Man måste ju kunna leva lite även om man har mycket att plugga.
Hoppas du får trevligt i Stockholm och jag håller tummarna att det går bra för dig på tentan!
Kram Frida

Frida sa...

Ps.Glömde ju att skriva,väldigt fina bokstäver.Ds

Isabelles moster sa...

Väldigt fina bokstäver du har!!!Det blev jättefint!!
Det där med skolan, är knivigt jag vet!
Just anatomi tentan och sjukdomsläratentan är nog de mest krävande, det behövs en del plugg till dem. På er skola verkar de delat upp den tentan, vi hade på HELA KROPPEN SAMTIDIGT... Det är alla latinska namn på dessa va, och även att ni ska kunna sätta ut vart de är på kroppen eller?
Jag själv tyckte det var bra att läsa utifrån en kropp framför sig, och sen bara "nöta" in. Det fixar du säkert på en dag! Be någon förhöra dig det är jätte-effektivt!
Med all säkerhet tar de nog på alla stora skelettdelar och muskler!
Men jag hade absolut inte stannat hemma och pluggat, jag hade åkt! Givet! Det klarar du ändå, som sagt läs på vägen dit och hem, det klarar du nog ändå!!!
Ha det så trevligt i sthlm nu!!
Kram C

Anonym sa...

Hej tjejen!
Du ska absolut åka och unna dig lite roligt för annars kommer du inte att orka. Förstår att du tycker att det är jobbigt men du kommer att klara det.
Kram Bodil.

Sara sa...

Hej
Fy det låter som en jobbig tid ett tag framöver. Man undrar som sagt hur de har tänkt att de som har barn ska klara detta tempo.
Kram Sara

Anonym sa...

Jag minns att det inte var lätt att få ihop det hela...maken och jag tyckte vi var smarta...först läste jag och maken tog hand om vår äldste son till 100%...sedan var det hans tur...då hade vi plötslig tre barn...som jag fick ta hand om till 100%...det var en fruktansvärd jobbig tid för oss båda...nu efteråt fattar jag inte hur vi fick ihop det hela...jag kan bara konstatera att det går...man läser effektivare när man har barn...vet att värdera tiden och jag busade också ibland genom att resa iväg på tjejturne..du har bestämt dig för att åka...lova mig att njuta...låt bli att tänka på vad du anser att du egentligen borde göra...
Jättefina bokstäver...tycker bokstäver är så fint...
Ha en underbar helg!
Stor kram,
Bella

svartataket sa...

ja sova är gott!!
Trevlig helg!
KRAAAM

Vecka - Vecka sa...

Oj stackarn.. syrkekramar till dig! Du orkar nog!

Bokstäverna är jätte fina, fast de kanske inte syns så bra.

Det är inte jag som stickat Max kofta, men min vän har gjor det!

Trevlig helg!

Kram,Lotta

Rosa Hemmet sa...

Oj vad stressat det lät i livet just nu, bara den känslan gör ju en jättetrött, att inte räcka till! Tycker det låter som att eran lärare har lite väl höga krav om man inte ska kunna leva ett liv vid sidan om, skulle ju vara hemskt att sätta barnen på dagis på heltid i ett par år...! Tror nog att det lugnar ner sig när ni kommit igång får man ju hoppas. Hoppas du kan slappna av och hämta lite nya krafter i helgen med någon rolig aktivitet eller så :)

Anonym sa...

Tufft schema!
men försök att njuta och stressa av i Stockholm. Och ställ inte för höga krav på dig själv. Du fixar det här, men ta allt med måtta.
Kram!

Ullis/Leva på landet sa...

Inte kul att ha så fullt upp. Man vill ju hinna mde annat också. Kommer säkert att bli jättekul att komma iväg på lite annat. För att kunn aplugga bra så behöver man göra annat också så hjärnan får vila lite.
Ha en skönt helg!
Kram Ullis