onsdag 29 oktober 2008

En vanlig söndagsnatt....


Det är inte första gången maken blir stoppad av polisen mitt i natten när han är påväg hem från jobbet. Igår blev han förföljd en bra bit innan de slutligen stoppade honom strax innan han var hemma. Han fick blåsa medans de letade igenom bilen med ficklampa... Tydligen har det varit stora kött-stölder här (javisst, här snor folk inte bilar utan kött *asg*) Och när de öppnar makens baklucka på bilen finner de hela bagaget fullt med..... ved! "Har du bagaget fullt med VED!?!?" Utbrister en av snutarna, de trodde väl han varit och snott ved mitt i natten *fniss*

Haha, konstiga männsikor som bor på landet, fraktar bilarna fulla med kött och ved.


Igår lyssnade jag på julmusik, åh vad det var rogivande. Kan rekomendera Josh Grobans julskiva "Noel" Grymt bra!

Datorn kraschade mitt i allt oxå, den bara stängde av sig och när jag startade om den visades en blå bild där det stod "the system has crashed down". Men tack.

Några omstartningar senare lyckades den reparera sig själv, men Gud vad kort livslängd det är på en bärbar. Vi har haft den i typ 9 månader! Skithög!


Idag har jag och två andra tjejer pluggat ihop inför tentan på fredag och det är sinnessjukt, vi gick igenom allt på sex timmar!! Och då var vi väldigt effektiva! Skönt att slå sina kloka (not) huvuden ihop och förklara saker för varann.


Åh ja, jag har ju fått en söt utmärkelse av SysterYster! Tack vännen! :)

Skickar den här vidare till Livet på Hulta och Södralycke!


Nu ska jag vila min värkande skalle, kanske sätta igång lite julmusik och kika in till er (jag vet, jag är dålig på att lämna fotspår ;)

Kram till er alla!


12 kommentarer:

Anna sa...

tack gumman! varför hade han ved där bak då? hoppad det går bra på fredag nu då! jag håller tummarna!lyssnar du på julmusik redan,ler. får kolla upp den där julskivan med, gillar artisten ju. han skulle man haft i kyrkan på sitt bröllop,ler. puss på dig så länge!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej och tack för fotspåret;)

SÅ det är alltså så det går till på vischan?! Ved och kött? *fniss*

Vad skönt att du hittat några att plugga med! Ibland kan det vara såå skönt att diskutera med några som är i samma sits...

Kramkram
Annica

Vecka - Vecka sa...

Ved och kött! Låter roligt det där..

Lycka till med tenten, bra att du har vänner som du kan plugga ihop med!

Om du är intresserad av mina vimplar, så om jag får be dig att maila mig på inspirationmblogg@gmail.com. För jag säljer inte så där officiellt via bloggen.. ännu..

Ha det bra!

Kram, Lotta

Sara sa...

Hi hi vilken rolig historia. Tänk att folk stjäl vad som helst. Hoppas att det går bra på tentan.
Kram Sara

Södralycke sa...

Ha, ha ,ha....det där med bilen full med ved ligger visst i släkten :)

Tack för utmärkelsen!!!

Ha det gott och lycka till med tentan!
Kram Johanna

Frida sa...

Hej!
Grattis till utmärkelsen!
Konstigt att folk har börjat själa kött. Men det finns väl antagligen de som betalar mycket för det.
Lycka till på tentan, kommer säkert gå fint!
Kram Frida

Ullis/Leva på landet sa...

Polisen har inte så mycket att göra ho er då. *s*. Här har de stulit järnvägsräls. Undrar om de fått in den i bakluckan också, hihi. Hoppas verkligen att det går bra för dig på tentan. Jag ska ha kompledigt i mogon och städa.


Kram Ullis

Anonym sa...

Polisen verkar vara på hugget, läste att Mamma på landet också blivit stoppad igår kväll.
Men det är bra det!
Söt utmärkelse, Grattis!
Ha en bra helg!
Kram!

Pixi sa...

Du har nåt att hämta hos mej..slit inte ut dej nu!! Kraaam!

Lina sa...

Hej!
Oj, oj här har polisen fullt upp!!! Kött och ved på villovägar! ;- )

Tur att datorn repade sig! Min betedde sig skumt tidigare i kväll. De visade sig sen när jag scannade efter att virus att de var nåt fuffens, men nu är de fixat!

Grattis till utmärkelsen!!!

Sköt om dig!
Kram, Lina

Hagbacken sa...

Hallå på dig, sikken otur han verkar ha då-din man...;)

Trevlig helg på dig//Kram Linda (fd lantliv i lägenhet)

Anonym sa...

Ved & kött, skulle ni grilla?
Var stjäl man kött i sådan kvantitet så det blir uppmärksammat?