söndag 5 oktober 2008

Grattis vår pärla!

Helgen har gått åt att fira stora E. Idag blir hon hela 4 år och det firade vi genom att skänka nappen till lillasyster. Sen blev det paketöppning och barnkalas! Igår kom släkten och grattade så nu har hon fullt upp med att inviga alla sina nya prylar...




Ingen födelsedag utan tårta!






Mormor och morfar kom med världens finaste dockvagn...




...som gamlamormor och lilla E var först med att prova.


Morbror fastnade bland alla barbie *fniss*
Även stora pojkar måste få leka av sig lite ibland ;)




Det här lilla huset fick hon av oss, lilla E kommer få ett likadant gult i julklapp. Så himla söta!



Trä-tårtan. Favoriten. Efter hon öppnat det här paktet var resten inte intressant längre. Här har vi en riktig fullträff! Det fanns ju olika siffror att sätta på tårtan, men 4:an har redan gått sönder efter dagens barnkalas....


Satte upp en hylla till i "kökshörnan" i flickornas rum. Blev riktigt mysigt.


Här e dom, hela huligangänget :) Lugna och fina efter en påse godis.





Ja tänk, redan 4 år... Jag hoppas jag får en lika fin kontakt med min flickor som jag har med min mamma. Hon är min bästa vän och en stor inspirationskälla. Det vill jag kunna dela med min barn när de är vuxna sen.
Tack S för hjälpen idag, du räddade min dag!









17 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vilka fina presenter hon fick! Den där dockvagnen hade min dotter blivit lyrisk över!=) Tårtan var också super läcker!
Kram

Ullis/Leva på landet sa...

TAck för din värmande kommentar. Vilka härliga presenter som hon fick. Alltid kul när man hittar de där riktiga favoriterna. Had ju tänkt att ha sakrena framme direkt och inte bara till jul.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anonym sa...

Vilka fina presenter hon fått, huset var ju jätteläckert!
Mysigt med kalas i november ska vi ha 6-årskalas med massor med kompisar enligt födelsedagsbarnet....jag bävar!
Ha en riktigt bra vecka!
Kram på dej!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Karro!

Ja tiden går verkligen fort...det är bara att konstatera när man ser barnen som växer så det knakar. Jag var precis fyllda 23 när vår försfödda kom och i januari blir hon tonåring. Helt sjukt! Tror du jag blev panikslagen när jag kom på att det bara är tre år kvar till hon får börja övningsköra....min lilla skrutta...

Åter till din stora tjej! Vad härligt kalasfin hon är och vilka fina presenter hon fått!! Det lilla dockskåpet var ju supersött!!

Haha, tårtan skrattade jag lite åt..ja den i trä...har man en bagare i familjen så måste ju barnen ha bakverk i present...*ler* Tror säkert mina barn skulle blivit glada över den fina tårtan de med:)

Den andra tårtan såg supersmarrig ut!

Ha en skön vecka
Kram Annica

Sara sa...

Hej
Nu blev jag så sugen på tårta den ser så smarrig ut. Fina presenter till en fin flicka :-)
Kram Sara

Dicksonska våningen sa...

Hej hej!
Så fina presenter. Jag trodde först att den rosa dockvagnen var en riktig vagn! Så otroligt fint gjord!
Lilla kökshörnan var såå söt!
Kram Annika

Frida sa...

Hej!
Ja i bland undrar man var tiden tar vägen. Vilken fin dockvagn hon fick, rena lyxvarianten. Kökshöranan är riktigt fin hade man haft en sån fin när man var liten hade man nog inte slitit sig från den.
Hoppas du får en bra vecka!
Kram Frida

Isabelles moster sa...

Vilken fin tårta!!
Det är så mysigt m kalas för de små tycker jag!!
Hoppas det var bra! Har ni haft namngivning eller hur har ni gjort? Eller vad kan man göra annars eg? Jag är så dålig på vad det finns för alternativ...
Inte för att jag går i kyrkan spec ofta (eller alls),men dopet blev i kyrkan iallafall...
Ha en skön vecka, själv ska jag ha seminarium i morgon... usch... Och ont i halsen har jag... Kram

Nicole sa...

Vilken söt tårta åt en jättesöt tjej! Å vilka fina saker hon fick...Dockvagnen var ju rena lyxmodellen =).
Husväskan och trätårtor burkar vi ha i shoppen också. De är jätteomtyckta.
Vilken ljuvlig kökshörna ni gjort!

Anna sa...

vilka fina tårtor både den riktiga och den av trä. låter som en mysig helg ni haft. kramar

Lina sa...

Hej!
Skickar en STOR kram till födelsedags barnet i efterskott!!! Vilka underbara presenter! Tårtan var min favorit!!! Var har ni fått tag på den? Lilla E har precis börjat att leka mycket själv på sitt rum, hon dukar och låtsas äter med dockorna. En tårta skulle sitta fint! En julklapp kanske??

Vilken mysig bild på din Lilla E och gammelmormor...önskar att min mormor fått träffa min Lilla E!

Kram!

Pixi sa...

Vilken födelsedag!! verkade vara en fullträff,så söööt tårtan var!! Säker jättesmarrig oxå! Mums..kul att du har bra kontakt med din mamma..det kommer säkert att bli så med dina flickor oxå..här e det tvärtom ..kanske för att jah inte heller hade bra kontakt med min mamma..men skam den som ger sej jobbar på för fullt med min dotter ,så det kanske kommer..hehe..men det hade varit fullständig lycka att komma överens utan att bråka hela tiden..kramelikram!

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! det verkar ha varit ett riktigt lyckat kalas på alla vis, tårtan var nju helt underbar, då menar jag främst den hemgjorda även om leksakstårtan var otroligt charmig den med :)

Living by Milla sa...

Grattis till din prinsessa! Vilka underbara presenter, vilken lycka! Tårtan ser så smaskig ut.

kram Camilla

Anonym sa...

Hejsan!

Vilken dag, vilken fest!!!

Jättefina presenter och smarrig tårta.
Förstår att hon var glad och nöjd.
Hur går det med att inte ha napp längre då?

Jag vill också ha ett bra förhållande med min dotter. Där hon kommer till mig med vad det än är...
Min mor är min bästa vän och jag har aldrig haft en hemlighet för henne. Jag saknar henne mycket och det är jobbigt att bo långt ifrån henne. Jag hoppas att jag och Matild a kommer att ha samma förhållande. Så jag förstår precis hur du känner och vill att det ska bli.

Stor kram till dig och din familj.
Bodil.

Anonym sa...

Hej gumman! Det verkar som om ni fick till en riktigt bra dag där. :) Sjukt snygga saker hon fick!! Du får ge henne en födelsekram från mig!! Ha det gött nu!! Puss!

svartataket sa...

Grattis i efstrskott till stora tjejen :)

Trevlig helg!
KRAAM