onsdag 15 oktober 2008

Picknick med korvgrillning...inomhus!

Idag har vi varit hemma och myst allihopa. Jag fick dock smita undan lite med mina böcker, vi har så mycket att lära in på så kort tid att jag går runt och är supertaggad hela tiden. Kan knappt slita mig från böckerna, eller snarare att jag inte har samvete för det... Men det är ganska intressant nu, tyvärr har vi fått en skittrist föreläsare som bara försvårar allt. Så i mån hoppar jag över föreläsningen och läser själv, fattar bättre då. Helt idiotiskt!
Idag blev det korvgrillning på makens begäran. När det började mörkna ute och det bara fanns glöd kvar i eldstaden så provade vi att grilla korv! Det var gott, mysigt och ungarna tyckte det här var toppen!


Om ni undrar varför korvbröden ser ut som några missbildade,
muterade bönor är det bara Ella som provsmakat alla... ;)

Bra grej att göra om vi får strömavbrott, korv slinker ju alltid ner! :)


En förkyld, sönderslagen stackare... Hon hade en riktig skitdag igår. Först blev hon nersprungen på dagis, sen tappade storasyster henne på källartrappen och på kvällen ramlade hon i trappen. Bättre dagar kan man ju faktiskt ha... :(



Just nu finns det väldigt lite tid för att blogga, nästan obefintlig! Kikar runt hos er lite när jag hinner, men jag är dålig på att kommentera... Det blir bättre i januari *suck*
Nädå, nån liten tid ska det nog bli över för roligheter!
Trevlig kväll!

10 kommentarer:

Mjuka sa...

Åh så mysigt det ser ut hos er med korvgrillning och allt
kramar Malin

Anonym sa...

Vad mysigt ni har det!
Men den lila stackaren har verkligen haft otur´.Hoppas denna dag blir bättre.
Kram!

svartataket sa...

Grillad korv är såååå gott!!
Vilken myskväll ni hade!!

KRAAM

Södralycke sa...

Ser supermysigt ut! Lär nog dröja innan vi kan grilla korv i vår blivande braskamin.....

Ha det gott! Kramisar till hela familjen!/ Johanna

Grodmamman sa...

Vad mysigt det ser ut! Skrattade lite åt de muterade korvbröden, har varit med om samma, men då med bullar!=)
Lycka till med pluggandet. Tråkigt med dåliga föreläsare.
Kram

Anna sa...

ser mysigt ut! vissa föreläsare är hopplösa, kämpa på men jag vet hur tufft det kan vara. kramar

Isabelles moster sa...

Jag förstår dig, ibland skulle dygnet behöva vara på flera timmar... Stackars liten, det är ingen höjdare att ha såna dagar som hon hade. Men då kan det bara bli bättre förhoppningsvis!
Lycka till med pluggandet! Vet inte om jag kan hjälpa men behöver du hjälp med nåt så säg till, så kan jag kanske vara till hjälp!
Kram C

Lina sa...

Hej!
Underbara bilder, korvgrillning i all enkelhet, men SÅ mysigt!

Förstår att du har fullt upp just nu!Lycka till med allt & så hörs vi!

Trevlig helg!
Kram, Lina

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Haha, gounge! Klart hon skulle provsmaka alla korvbröden. Tänk om något var dåligt;)

Ser riktigt härligt ut när ni sitter där och grillar:)

Njut av helgen!
Kram Annica

Anonym sa...

Känner så igen mig när jag läser om ditt liv med näsan i böckerna...jag kan bara konstatera att man överlevde och precis som du säger...vissa saker får man göra i januari...
Vilket mysigt upptåg...grilla korv inne...tänk sådana där utflykter är ofta dem man som barn minns ifrån sin barndom...
Vill önska dig en härlig helg!
Kram,
Bella