måndag 20 oktober 2008

Bara jag och mina underbara ungar....

Måndag och maken jobbar kväll. Det innebär att flickorna och jag får underhålla oss på bästa sätt en dag som denna. Kom hem vid 2 och var dö-trött. Men var ju tvungen att laga mat och fixa disken iallafall, tur man har världens goaste tjejer som hjälper till att plocka ur diskmaskinen. Det glädjer en trött mamma! :)

Sen tog Emmy en kort paus i tvättkorgen medans jag poppade popcorn. Hur hon har lyckats klämma ner sig i den begriper jag inte... *fniss*

Eftersom vi alla längtar efter julen satte vi på Sunes jul och mös med lite popcorn. Skönt!
Ska ändå försöka ta mig samman när barnen lagt sig och få lite plugg gjort.
Nu ska vi läsa saga sen är det läggdax för vissa! :)


Mumsfilibabba!!

11 kommentarer:

Sara sa...

Vilket mys med bra film och popcorn. Ha det så fint.
Kram Sara

Lina sa...

Hej!
Vilken mysig måndags eftermiddag ni haft! Sunes jul & popcorn, de kan ju inte bli bättre! ;- )

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Vecka - Vecka sa...

Vad fint ni fått huset att se ut från utsidan nu också!

Duktiga barn du har som hjälper till! Max vill också gärna hjälpa plocka ur diskmaskinen.. Men det går inte så bra ännu..

Kram,Lotta

Frida sa...

Film och popcorn slår aldrig fel så här års!
Kram Frida

Anonym sa...

Vilka goa ungar! vilken tur att du har dem, som hjälper dej med disken.
Popcornmys är ju inte heller fell, kan man behöva för att ladda batteriet ibland.
Sköt om dej!
kraam!
K

Rosa Hemmet sa...

Låter som att ni har haft riktigt familjemys! Härligt att ha sådana solstrålar hemma, det måste ju pigga upp även den sämsta dagen :)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Haha vilket underbart kort på stortjejen! Själv har jag ett härligt på sonen när han sitter nerklämd i en pappkasse:) Hur kommer de på allt?

Kram Annica

Anonym sa...

Jag har varit och handlat...inför helgen...gick omkring och funderade på vad jag skulle köpa för godis-chipsmys...bestämde mig för popcorn...bara genom att kika på bilderna ser jag att jag valt rätt mys!
Sicka goa tjejer du har! Mys med dem så länge du får...min tjej vill bara iväg och träffa kompisar och hon tycker jag är underlig som vill mysa...var man sån som 16-åring? Jäpp!
Måste få klämma in att jag tycker ni har hunnit så långt på huset...jösses vad ni har fixat både inne och ute...och så snyggt det blir!!
Önskar er en härlig helg!
Kram,
Bella

Södralycke sa...

Vad mysigt med popcorn och film! Kul och höra att det är fler än jag som längtar till julen :)

Ha en skön helg! Kram Johanna

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt det låter. Ytterdörren blev ju så fin när den blev klar. Hoppas att det riktigt bra för dig på tentan. Här har inte heller tiden räckt till men det blir väl förhoppningsvis bättre.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

eva sa...

hej vad söta dina barn är!! så gulliga bildr med../kram /eva