lördag 18 oktober 2008

Äntligen färdiga!!

Nu äntligen har saker och ting börjat slutföras här hemma. Sista målningarna utomhus och så har vi fått vår dörrspröjs på plats! Vilken skillnad, det blev en helt annan dörr!
Just nu står maken och stora E och bakar, själv ska jag snart återgå till pluggandet. Skönt att ha nån som sköter om hemmet och bakar och gör det hemtrevligt när en annan inte hinner.


Före:

Efter:


Sen var det ju innetaket på altanen som blivit färdigt oxå, jag har målat och målat...tills min rygg nästan gick av! Att måla tak med pensel tar tid...


Men såhär bra blev det, det var värt förfrusna fingrar, målastänk i ögat, målafärg rinnande längs armen ner i armhålan och värkande muskler :) Lite får man lida för konsten!


Sen har min goa far och lillebror gjort klart det sista på fönstret. De passade på när jag var i Sthlm och maken var i Tingsryd. Så när vi kom hem var allt färdigt och klart! Vilken lyx! Tänk att de körde 24 mil bara för det.

Hösten är verkligen påtagande just nu. Vinden biter i kinderna, löven luktar, dubbdäcken är beställda och idag åkte vintkläderna fram!

Jag ser fram emot julen nu, längtar efter myset och alla förberedelser.

Däremot fasar jag inför halkan, snön och kylan. Vi har långt att åka till jobb/skola och maken som åker vid halv fyra på morgonen är mer utsatt då de aldrig hunnit salta eller ploga. Håller tummarna för att han inte ska hamna i diket i år igen.

Trevlig helg!

12 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Först och främst: Kanonsnygg! ja dörren alltså. Spröjset var verkligen pricket över iet! Hur mycket billigare var det ni kom undan genom att köpa denna dörr jämfört med "färdiga" dörrar?

Tänk vad du hinner med. Ser framför mig hur du står där uppflugen för att måla taket och färgen bara rinner...inte kul! Jag har aldrig målat tak utomhus men inomhus är inte roligare det. Det blåser visserligen inte men fy fasiken vad ont man får i kroppen!

Skylten fick jag pröjsa 80 kronor för. Ja plus porto då så det blir 91 kronor. Det fick det vara värt nu när jag inte har orken, lusten eller tiden att fixa en själv...

Ha en skön helg!

Kram Annica

Frida sa...

Vad snyggt det blev med spröjset, verkligen skillnad!
Och målningen blev ju jättebra förstår inte hur du hinner med allt samtidigt som du pluggar. Gullig man du har som hjälper till där hemma!
Kram Frida

Dicksonska våningen sa...

Så fint det har blivit på ert hus! Det måste kännas underbart att detta är avklarat och att det blev så fint!
Tack för din härliga kommentar inne hos mig! Vad glad jag blev att du gillade det :)
Ha en skön helg! Det förtjänar du.
Kram Annika

Rosa Hemmet sa...

det vart ju supersnyggt! kul att ni börjar få färdigt sånt där "småfix" som ligger och gnager.. Jobbigt att ha en massa "att göra" grejer utöver det vardagliga när du har nog med pluggeriet! Ha det bra :)

svartataket sa...

Vad fint allt blev. Dörren , taket och era fönster! Ja all värk är värt mödan..hihi
Hoppas helgen varit bra!
KRAM

Grodmamman sa...

Vad fint det blev med dörrspröjsen! Verkligen skillnad! Skönt när saker blir klara också.
Kram

Isabelles moster sa...

Det är underbart när man kan bocka av saker på "att-göra-listan"!
Vad fint huset blev!
Själv har vi målat vi med halva helgen.. Pust, det är rätt kul m jobbigt som sagt att måla tak... Speciellt i nacken!
Hoppas studierna går bra, hur gick tentan har ni haft den än?
C

Anna sa...

vad fint det blev, snäll familj du har med. gillar dörren och taket var så fint. ha en bra vecka så syns vi snart! kramar

Nicole sa...

Tänk att spröjsen kunde göra sån skillnad på dörren! Jättefin blev den och likaså verandataket.
Färgen på era fösnter är jättefin, bryter så snyggt av det ljusa huset. Jaa huaadå, den första snön och hala vägar är ju inget man väntar på direkt.

Sara sa...

Hejsan

Dörren är verkligen kanonsnygg! Här är en till som längtar efter julen :-)
Kram Sara

Pixi sa...

Vad snyggt,vilken tur du har en sån händig familj! Kram på dej !Plugga lugnt! Hhehe=)

Mjuka sa...

vilken skillnad på dörren!! Så fint huset blir!! Duktiga små hjälpredor i köket också
kramar M